V prvej vlne automatizácie prešli na web zákonné poistky pre autá. Nie je pre ne potrebná obhliadka, musia ich mať všetci a zákon stanovuje prakticky všetky základné náležitosti produktu s výnimkou ceny. Pre poisťovne bol predaj PZP mimo sprostredkovateľských kanálov spôsobom, ako ušetriť na províziách – preto tieto zmluvy aj ponúkajú so zhruba desaťpercentnými zľavami. Siahodlhé vypĺňanie údajov o aute pomohli tiež výrazne zjednodušiť technológie. Napríklad projekt Onlia poisťovne Union umožňuje natiahnuť väčšinu dát o aute jednoducho cez zadanie evidenčného čísla. Údaje čerpá systém z databázy kontroly originality, ktorou musí prejsť každé auto.

Napriek rýchlemu a pohodlnému prístupu k online poisťovaniu PZP – veľmi rýchlo vznikli porovnávače, ktoré ponúkli klientovi možnosť výberu najlacnejšej možnosti poistenia – sa online poisťuje stále len menšina áut na trhu. Situácia sa výraznejšie mení až v ostatných rokoch, keď podiel áut poistených online už pomaly prekonáva dvadsaťpercentnú hranicu. V začiatkoch to bolo päť až sedem percent všetkých zmlúv. Najväčší sprostredkovateľ na trhu OVB hovorí, že za uplynulé tri roky stúpol počet zmlúv uzatvorených online z päť na 25 percent.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa