„Sami vidíte, že nákupom sa zaoberajú ľudia s rôznym vzdelaním a vedomosťami. Neexistuje dokonca ani vysoká škola, ktorá by pripravovala na povolanie nákupcu. Napriek tomu ide o sofistikovanú činnosť s veľkým záberom a v súčasnosti sa s ňou spájajú neuveriteľné očakávania,“ konštatoval M. Olejník.
V RWE chceli zistiť, čo všetko musí dobrý nákupca vedieť. Ako inak, v nemeckej firme orientovanej na procesy vytvorili spolu s expertmi z Accenture nákupný model, kde každý krok obsahuje konkrétne znalosti a aktivity. Napríklad zvládanie nástrojov, interakciu s trhom, kooperáciu v rámci firmy či vodcovské schopnosti. „Vyšlo z toho 42 základných kompetencií, ktoré musí nákupca ovládať. Aj to svedčí o tom, aký komplexný proces je nákup,“ dodal M. Olejník.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?