Koncom predvlaňajška pritiahli do Košíc maďarský lowcost Wizz Air. Skok priniesla jediná linka do Londýna, ktorá v lete lietala až desať ráz týždenne. Začiatkom júna otvorí základňu v Košiciach aj s jedným airbusom a pridá spoje do Milána-Bergama v Taliansku a Doncasteru Sheffieldu vo Veľkej Británii. ČSA od polovice mája oznámili na linke Praha-Kyjev štyrikrát týždenne medzipristátie pre cestujúcich z a do Košíc. Pre Košičanov sú zaujímavé aj lety z a do Prahy. Zahraniční dopravcovia zatiaľ váhajú otvoriť lety do niektorej z nemeckých destinácií. Aerolinky totiž potrebujú na každý let štandardným 180-miestnym lietadlom predať aspoň 150 miest, aby mohli ponúknuť dobrú cenu letenky a na linku nedoplácali. Menších lietadiel je pomenej.
Lietadlá musia zarábať
Tento problém zaskočil optimistov v Bratislave. Oželeli síce už, že od vlaňajška nelieta do Kyjeva ukrajinský Air Onix, po zimnej prestávke sa už nevrátil ani nórsky lowcost Norwegian s linkou z Osla a na ruskú ekonomickú krízu doplatili rokovania o letoch zo Sibíri. Predstavu, že bude aspoň menšími prúdovými lietadlami lietať medzi Bratislavou a Mníchovom, rozchodila slovinská spoločnosť Adria Airways. Stiahla sa aj nemecká spoločnosť Eurowings. Rakúska spoločnosť Niki z tohto apríla na jeseň posunula otvorenie liniek z Bratislavy do Bruselu. Lety z Moskvy zrušil aj ruský UTair.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?