Záujem o kúpu internetovej spoločnosti Yahoo! prejavil po softvérovej firme Microsoft aj vyhľadávací gigant Google. Podľa informácií denníka Wall Street Journal mala spoločnosť Google rokovať najmenej s dvoma private equity firmami o prípadnej pomoci pri financovaní kúpy corebiznisu Yahoo! Ako informovali zdroje blízke rokovaniu, Google zatiaľ nezverejnil žiadnu predbežnú ponuku, pričom do úvahy stále pripadá možnosť, že od transakcie odstúpi. Akákoľvek dohoda medzi Yahoo! a Googlom by však podľa denníka určite narazila na záujem protimonopolných úradov, ktoré už v roku 2008 zmarili partnerstvo obidvoch firiem na poli internetovej reklamy.

Ako uviedli pre Wall Street Journal zdroje oboznámené so situáciou, Google má záujem predovšetkým o predaj reklamy na stránkach patriacich pod Yahoo! Ten v súčasnosti predáva grafickú reklamu za nevýhodné ceny a navyše musí čeliť čoraz väčšej konkurencii zo strany spoločností ako Facebook a Hulu. Google je pritom v grafickej reklame menším hráčom, keď by mal v tomto segmente na americkom trhu zaznamenať ku koncu roka tržby v objeme 1,1 miliardy dolárov. Na prvom mieste by mal podľa The Wall Street Journal s tržbami viac ako dve miliardy dolárov skončiť Facebook a za ním Yahoo! s 1,6 miliardy.

Yahoo CEO
Zdroj: Paul Sakuma
Yahoo CEO

Kúpu internetovej spoločnosti Yahoo! zvažuje aj americký Microsoft, ktorý v súčasnosti hľadá partnerov pre túto transakciu. Do úvahy podľa zdrojov blízkych spoločnosti pripadajú private equity firmy ako Silver Lake Partners a CPP Investment Board. Microsoft v snahe minimalizovať riziká nemá záujem o plnú kontrolu nad Yahoo!, ale chce skôr v transakcii vystupovať ako finančný partner. Na oplátku by mal získať čiastočný vplyv nad ďalším smerovaním Yahoo!, ako aj prístup k prioritným akciám. Podľa zdrojov z prostredia spoločnosti by mal Microsoft na akvizíciu vyčleniť prostriedky v objeme niekoľko miliárd amerických dolárov. Microsoft tak doťahuje plány o kúpe Yahoo!, ktoré mal ešte v roku 2008. Vtedy akcionári Yahoo! odmietli ponuku Microsoftu. Nakoniec však obe firmy rok nato vytvorili spoluprácu v internetovom vyhľadávaní.