Ako bojovníčka za domáce automobilky sa pred mesiacom prezentovala nemecká kancelárka Angela Merkelová. Politička, vnímaná ako „dobrá Európanka“, počas debaty o nových emisných limitoch pre autá zapracovala v prospech priemyslu svojej krajiny. Stopla hlasovanie o úprave legislatívy. „Už ide o zamestnanosť, preto sa musíme pred takým rozhodovaním ešte raz pozorne zamyslieť,“ dôvodila premiérka. Keďže ďalšie hlasovanie môže byť až o štvrť roka – keď bude v Nemecku po voľbách –, je viac ako zrejmé, prečo tak zrazu pozorne počúva priemyselníkov. Teda prečo zalobovala proti legislatíve, ktorá má automobilkám prifúknuť náklady na vývoj i výrobu. Médiá a zelení aktivisti to navyše spojili s faktom, že člen jej vlády Eckart von Klaeden odchádza na manažérsku pozíciu do automobilky Daimler.

Rozhorčenie trochu prekvapivo zaznelo zo strany Fordu, ktorého európska dcéra sa takmer považuje za ďalšiu nemeckú automobilku. Načo sme teda vyvíjali litrový motor so 125-koňovým výkonom a s nízkou produkciou emisií, keď pár politikov cez noc pribrzdí legislatívu, ktorá nás k tomu tlačí, dali by sa parafrázovať slová predstaviteľov Fordu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa