Povedal to v nedeľu holandský minister financií Wopke Hoekstra. Podľa neho už teraz musia aerolínie riešiť vysoké náklady, a ak súčasná situácia potrvá dlhšie, redukcia nákladov bude musieť byť ešte výraznejšia. Záchranu pre Air France- -KLM na najbližšie obdobie zabezpečili prostredníctvom úverov francúzska a holandská vláda. Výmenou za finančnú podporu spoločnosť KLM, holandská časť skupiny, prisľúbila zrušenie ďalších 1 500 pracovných miest. To predstavuje redukciu počtu zamestnancov o 20 percent. Zároveň zmrazila pôvodnú dohodu o zvýšení platov na rok 2020. Zatiaľ sa však KLM nepodarilo dosiahnuť dohodu s odbormi o rozsahu prepúšťania potrebného na splnenie podmienok vlády.
ByteDance nepredá svoje operácie TikToku v USA
ByteDance zastavil predaj operácií TikToku v USA. Namiesto toho sa snaží o uzavretie partnerstva so softvérovým koncernom Oracle. Dúfa, že takto sa vyhne zákazu v USA a zároveň neporuší pravidlá čínskej vlády týkajúce sa exportu technológií.
Automobilový priemysel sa obáva brexitu bez dohody
ekonomika Ak Británia a Európska únia nedosiahnu obchodnú dohodu, bude to katastrofa, varovalo združenie európskych výrobcov áut ACEA. „Vyjednávači na oboch stranách teraz musia odsunúť všetky prekážky, aby predišli tomu, že po skončení prechodného obdobia nebude dohoda,“ uvádza ACEA. Ak EÚ a Británia neuzavrú obchodnú dohodu, podľa združenia automobilový priemysel v najbližších piatich rokoch príde o 110 miliárd. ACEA požaduje od vyjednávačov, aby urgentne zabezpečili dohodu s nulovými clami, ktorá by zabránila rozdielnym reguláciám v EÚ a Británii. Británia formálne vystúpila z EÚ v januári, keď sa začalo prechodné obdobie, ktoré trvá do konca roka. Počas neho je Británia stále súčasťou jednotného trhu EÚ a colnej únie. Ak Brusel a Londýn do 31. decembra 2020 neuzavrú novú dohodu, ich obchod budú regulovať pravidlá Svetovej obchodnej organizácie. To by znamenalo clo vo výške 10 percent na osobné autá a až 22 percent na nákladné automobily.
Křetínský a Tkáč chcú zvýšiť podiel v Metre
biznis Daniel Křetínský a Patrik Tkáč chcú zvýšiť svoj podiel v nemeckom veľkoobchode Metro. Akcionárom ponúkli dobrovoľné prevzatie, uviedla ich spoločnosť EP Global Commerce. Firma vlastní necelých 30 percent v Metre a ponukou chce podiel zvýšiť nad túto hranicu. „EP Global Commerce nepredpokladá, že by po vykonaní ponuky na prevzatie vlastnila viac než 50 percent hlasovacích práv,“ dodáva spoločnosť.
485 mil.
V roku 2019 boli zneužité finančné prostriedky z rozpočtu Európskej únie v hodnote 485 miliónov eur. Vyplýva to z výročnej správy Európskeho úradu pre boj proti podvodom (OLAF).
100-tisíc
Americký internetový obchod Amazon oznámil, že prijme ďalších 100-tisíc ľudí, aby udržali krok s nárastom online objednávok. Nové pracovné miesta nesúvisia s jeho typickým náborom pred vianočnou sezónou.
6,2 mld.
Rada EÚ odobrila pridanie 6,2 miliardy eur do rozpočtu EÚ na rok 2020 na riešenie dôsledkov krízy spojenej s ochorením Covid-19 a tiež na financovanie stratégie očkovania proti pandemickej chrípke.
- 933 mil.
Saldo zahraničného obchodu SR s poľnohospodárskymi a potravinárskymi výrobkami bolo v januári až júni 2020 pasívne, a to v hodnote mínus 932,7 milióna eur. Medziročne sa zvýšilo o 4,7 percenta.
10x
Pandémia nového koronavírusu spôsobila až desaťnásobný medziročný nárast dávok ošetrovného. Rekordné počty vyplatených dávok z nemocenského poistenia potvrdzuje aj medziročné porovnanie štatistických údajov za jednotlivé mesiace.
9 %
V júli 2020 dosiahli nové objednávky v priemysle hodnotu 3,756 miliardy eur. V porovnaní s júlom 2019 stúpli o 9 percent.
- Ministerstvo financií SR už pripravuje návrh ústavného zákona o rozpočtovej zodpovednosti, ktorým sa majú zaviesť výdavkové limity. Vyplýva to z predbežnej informácie zverejnenej na legislatívno-
-právnom portáli Slov-lex. - Priemerná nominálna mesačná mzda v júli opäť rástla vo väčšine odvetví, medziročne sa znížila už len v ubytovaní. Jej pokles sa však oproti júnovému poklesu o 19,1 percenta zmiernil na 5,7 percenta.
- Predstavitelia Európskej centrálnej banky v piatok varovali pred akceptovaním nízkej inflácie a zdôraznili riziká, ktoré predstavuje silné euro. Hlavný ekonóm ECB Philip Lane a guvernér francúzskej centrálnej banky Francois Villeroy de Galhau poukázali na nebezpečenstvá silného eura.
- Nepriaznivý vývoj zamestnanosti pokračoval aj v júli 2020. Najväčší pokles medziročný pretrvával v ubytovaní o 20,8 percenta, v činnostiach reštaurácií a pohostinstiev o 9,7 percenta, stavebníctve o 8,3 percenta a v priemysle o 6,8 percenta.