Nový Swift je svojím spôsobom unikátne vozidlo. Dôvodom je jeho hmotnosť nižšia ako jedna tona, čo je v súčasnosti extra výnimočné, a zároveň pohon všetkých štyroch kolies. Pri pohľade na karosériu okamžite dokážete rozoznať, o ktorý model ide, hoci najmä predok sa rapídne zmenil. Môže za to netradičná kapota motora, ktorá obkolesuje bočné blatníky aj predný nárazník. Čierne stĺpiky akoby mali navodiť dojem, že strecha sa vznáša vo vzduchu. Kľučky na dverách, ktoré boli predtým ukryté v C-stĺpiku, teraz výrobca vrátil na ich pôvodné miesto – do zadných dverí.
Nízka spotreba
Nový Swift je určený predovšetkým pre mladých. Tých poteší vynikajúca konektivita nového infotainmentu s deväťpalcovým dotykovým displejom v strede, ktorý nahradil predošlý sedempalcový. Mladým nebude prekážať ani to, že motor s objemom 1,2 litra prišiel o jeden valec. Dôležitejšia je predsa ekológia a Suzuki Swift sa môže pochváliť produkciou emisií len 98 – 99 g/km (predtým 103 – 107 g/km), čo zodpovedá kombinovanej spotrebe 4,4 l/100 km. Nový motor s najvyšším výkonom 60,9 kW/83 k sa pýši vysokou účinnosťou na úrovni 40 percent.
Mildhybridný 12 V systém má najvyšší výkon 2,3 kW/3 k a krútiaci moment 60 Nm. Pomáha pri rozbehu, napriek tomu si počas jazdy nemožno nevšimnúť len priemerný ťah, motor je totiž atmosférický, bez prepĺňania turbodúchadlom a na dosiahnutie výkonu potrebuje vysoké otáčky. To v zásade neprekáža, lebo hlavným revírom Swiftu má byť mesto a okolie, kde je dôležitejší lepší ťah od spodku otáčkového pásma. No pri predbiehaní kamiónov na okresných cestách by sme si trochu vyšší výkon občas predsa len želali.
Prekvapivý priestor
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?