Mercedes-Benz ML tretej generácie svojho predchodcu čiastočne prekonáva vonkajšími rozmermi. Aj keď len celkom diskrétne. Dĺžkou svojej karosérie o 24 mm, šírkou o 16 mm, zato výškou siluety ho o 19 mm podlieza. Pritom rázvor ostal na zhruba nezmenenej hodnote 2,92 m. Prvý dojem – stabilnejší postoj na vozovke. Potom sa do pozornosti núka nová štíhlejšia maska chladiča preťatá štyrmi lamelami a bohato dimenzované otvory náporového chladenia v nárazníku. K tomu kompaktnejšie hlavné svetlomety. Bočnice karosérie zhutňujú výrazné prelisy a profilu udáva typický akcent previs strechy s latentným zadným stĺpikom karosérie. Hoci práca dizajnérov nepriniesla revolúciu, skvelé vysvedčenie jej vystavuje aerodynamický tunel nameraným koeficientom odporu 0,32. Výrobca posúva do pozornosti posilnenie tuhosti karosérie pri zachovaní rozloženia hmotnosti. Súčasťou štandardnej výbavy ostáva pohon štyroch kolies 4 Matic. Ponuka troch pohonných jednotiek, s ktorou nový Mercedes odštartuje svoju misiu za trhovými preferenciami, sa začína trochu prekvapujúco dvakrát prepĺňaným 2,1-litrovým vznetovým štvorvalcom (150 kW/204 k). Montuje sa do modelu ML 250 Bluetec. Osloví predovšetkým zákazníkov, ktorým na spotrebe záleží. Rovných 6 litrov v kombinovanom cykle znie až neuveriteľne. Dopomohla mu k nej hodinárska práca motorárov, dlhá prevodovka, systém stop-start, SCR katalyzátor, ale aj obutie s nízkym valivým odporom a už spomenutá aerodynamika. Druhý z turbodieselov už má šesť valcov, trojlitrový objem (190 kW/258 k) a pracuje v deriváte ML 350 Bluetec. Zo všetkých troch dosahuje najkratší čas v šprinte z 0 na 100 km/h – 7,4 sekundy. Benzín spaľuje 3,5 l šesťvalec. Verzia ML 350 BlueEfficiency s ním zas dosahuje najvyššiu maximálnu rýchlosť 240 km/h. Nový Mercedes ML sa dá objednať počnúc 11. júlom, dodávky na Slovensko sa rozbehnú v októbri po výstavnej premiére na frankfurtskom autosalóne.

Aerodynamika na výbornú
Zdroj: Daimler AG - press department

Aerodynamika na výbornú
Zdroj: Daimler AG - press department