Spolupráca s K. Westom vrátane práce na dizajne produktov prináša firme ovocie. Zatiaľ čo v predchádzajúcich rokoch biznis svetovej dvojky v predaji športového oblečenia a vybavenia stagnoval, vlani ožil a opäť boduje aj na dôležitom americkom trhu. Rastie na úkor najväčšieho rivala Nike. Pikantné je, že práve od neho Adidas „pretiahol“ raperskú hviezdu.
Z prepadáka hit
Akcie Adidasu boli ešte pred dvoma rokmi prepadák. Darilo sa im najhoršie spomedzi prominentných nemeckých spoločností. Karta sa však obrátila. Aj vďaka silnému dopytu po produktoch promovaných celebritami a oživeniu záujmu o obuv v retro štýle je Adidas v súčasnosti opäť horúcim brandom.
Oživenie koncernu ťahá generácia mileniánov, ktorí nečakajú na výpredaje
Koncern zreorganizoval fungovanie jednotlivých divízií a dal im voľnejšiu ruku. Nové štýly a farby produktov sa tak dostávajú k obchodníkom častejšie. Mladší zákazníci sú dychtivejší po novinkách a ochotní platiť za ne plné sumy. Nečakajú na zľavy a výpredaje. Chcú, aby sa im ušli skôr, než sa rozchytajú.
Zdroj: adidas-group.com
„Oživenie Adidasu v skutočnosti ťahajú mileniáni,“ cituje agentúra Bloomberg analytika spoločnosti SportsOneSource Neila Schwartza. Akcie koncernu za ostatných dvanásť mesiacov zdvojnásobili hodnotu a čo je obzvlášť cenné, získavajú pôdu pod nohami na úkor konkurentov Nike a Under Armour na kľúčovom americkom trhu. Tržby nemeckého gigantu vlani stúpli medziročne o približne šestinu na takmer 17 miliárd eur.
Budúcnosť v robotoch
Nemecký brand prehodnotil marketingovú politiku. Netlačí sa už toľko do kontraktov s celými profi športovými súťažami. Vlani mu pre ilustráciu vypršalo dlhoročné sponzorstvo basketbalovej NBA, ktoré prezvalo Nike. Dnes sa Adidas viac orientuje na kooperáciu s individualitami, ako sú napríklad basketbalová hviezda James Harden či výstredný francúzsky futbalista Paul Pogba.
Vyzerá, že je to dobrá taktika. „Mladšiu generáciu oslovujú lepšie
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?