TALIANSKO Ani pečiatka značky „s najviac kultovými autami na svete“ od britských kritikov z Top Gear zrejme nezachráni taliansku Lanciu pred koncom. Šéf automobilového dvojzoskupenia Fiat – Chrysler Sergio Marchionne s ňou v pláne oživenia biznisu skupiny Fiat neráta. Jeden z dôvodov je, že popri končiacom modeli Delta, ktorý nenadviazal na svojho športového predchodcu, a pár „preznačkovaných“ chrysleroch už mala iba jediný vlastný model – malý Ypsilon. Jeho súčasná verzia je na trhu tri roky a počas zvyšku svojho životného cyklu (ešte zhruba tri až päť rokov) sa bude predávať už len v Taliansku. Tam prekonáva aj protežovanú „sesternicu“ Fiat 500. Na medzinárodných trhoch však značka, ktorú založil v roku 1906 konštruktér Vincenzo Lancia a svetu dala novinky ako samonosnú karosériu, brzdy na všetkých kolesách či nezávislé zavesenie kolies, končí.