TALIANSKO Ani pečiatka značky „s najviac kultovými autami na svete“ od britských kritikov z Top Gear zrejme nezachráni taliansku Lanciu pred koncom. Šéf automobilového dvojzoskupenia Fiat – Chrysler Sergio Marchionne s ňou v pláne oživenia biznisu skupiny Fiat neráta. Jeden z dôvodov je, že popri končiacom modeli Delta, ktorý nenadviazal na svojho športového predchodcu, a pár „preznačkovaných“ chrysleroch už mala iba jediný vlastný model – malý Ypsilon. Jeho súčasná verzia je na trhu tri roky a počas zvyšku svojho životného cyklu (ešte zhruba tri až päť rokov) sa bude predávať už len v Taliansku. Tam prekonáva aj protežovanú „sesternicu“ Fiat 500. Na medzinárodných trhoch však značka, ktorú založil v roku 1906 konštruktér Vincenzo Lancia a svetu dala novinky ako samonosnú karosériu, brzdy na všetkých kolesách či nezávislé zavesenie kolies, končí.
Rast tržieb maloobchodu bude badateľný aj za december, poukazujú analytici
Očakávané zvýšenie DPH presúvalo časť spotreby z úvodu tohto roka na koniec vlaňajška