Laptop a nápad. Zhruba toľko potrebuje na štart podnikania písmový dizajnér. Zíde sa aj papier, ceruza a pripojenie na internet. Potom už stačí byť len dostatočne šikovný na to, aby vytvorené grafické návrhy abecedy obstáli v konkurencii a našli si cestu k záujemcom. V ideálnom prípade k väčšej firme. Ondrejovi Jóbovi sa to podarilo. Okrem mnohých menších projektov, plagátov či kníh sa jedno z jeho písiem stalo súčasťou korporátnej identity portugalskej energetickej spoločnosti Energias de Portugal (EDP). Vyše šesť miliónov odberateľov elektriny tak vidí výsledok jeho práce každomesačne na svojich účtoch. Zrejme málokto z nich tuší, čo džob písmového dizajnéra znamená a že vôbec existuje. Pritom každý obal výrobku, internetová stránka či tlačovina dnes oslovujú aj individuálnou formou písma. To, či písmo nadchne, dobre sa číta alebo aspoň neprekáža, ide práve na účet písmového dizajnéra.
Čo vám spontánne napadne pri týchto písmach? Times New Roman.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?