Hovoril o nich na podujatí Miesto ako značka, ktoré sa konalo v rámci projektu Marketing Masterclass na trnavskej Fakulte masmediálnej komunikácie (FMK) Univerzity sv. Cyrila a Metoda. Isté je, že ani bežný Slovák o niektorom zo štátov USA toho veľa nevie. Horšie však je, keď v jednom z najčítanejších nemeckých denníkov vyšiel článok o atrakciách Európy a o tom, ako sa najrýchlejšie dostať od jednej k druhej, ale z podrobnej mapy je zrejmé, že autor odignoroval na svojich cestách po starom kontinente len tri krajiny. A Slovensko je medzi nimi.
Pritom ak sa o niektorej krajine vo svete vie a má dobrý imidž, je to výhoda v úsilí prilákať turistov aj investorov. „Keď ľudia navštívia štát a páči sa im tam, stanú sa jej propagátormi a obhajcami. Aj preto je turizmus také dôležité odvetvie. Nielen preto, že vytvára pracovné miesta a príjmy. Každý, kto bol na Slovensku, vie, že je to krásna krajina. Akurát to neočakával. A to je problém,“ povedal v rozhovore so študentmi FMK, ktorý publikoval mesačník Forbes, Simon Anholt, ktorý radil desiatkam vlád v otázkach národnej identity a reputácie.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?