Slovensko je príliš malé, aby uživilo aj malých slovenských leteckých dopravcov, preto ak sa dá, voľné kapacity umiestňujú do zahraničia. Spoločnosť Air Explore, ktorá vznikla v roku 2010, v zimnej sezóne 2010/2011 lietala pre škandinávske cestovné kancelárie do Talianska, vozila Talianov za Santa Clausom na polárny kruh do Fínska, na evakuačné lety z Tuniska, Egypta či Líbye si ju najímali rôzne vlády a medzinárodné spoločnosti. Na leto si ju prenajala poľská charterová spoločnosť Enter Air. Druhým lietadlom vypomáhala v lete aj slovenským Central Charter Airlines Slovakia a jej nástupcovi Sam Air. Dôležitý bol aj charterový program z Talianska do Grécka. Od začiatku tohto roka má jedno lietadlo farby kambodžských TonleSap Airlines a do marca 2013 lieta najmä do Číny a na Taiwan. Do leta 2012 si lízuje tretí Boeing a s lízingovými spoločnosťami má dohodu o vrátení dvoch lietadiel na zimu a ich návrate k ďalšej sezóne.
Danube Wings mali vlani na Slovensku prácu iba pre jediné z troch 70-miestnych ATR-72. Jedno lietadlo preto mali v lete sezóne v Taliansku a lietali najmä z Rimini vlastné pravidelné linky po Taliansku, západnej Európe a chartery pre talianskych touroperátorov na grécke malé letiská, kam nemôžu prúdové lietadlá. Tento rok by chceli mať tiež jedno lietadlo bázované v Taliansku. V prvom polroku jedno ATR-72 lieta pre švédskeho regionálneho dopravcu NextJet dvakrát denne zo Štokholmu cez Kramfors do mestečka Gällivare na polárnom kruhu. Od mája získali zaujímavú ponuku z východného Francúzska. S pomocou miestnych inštitúcií sa rozlietava regionálne letisko Dole-Jura a slovenské lietadlo bude premávať na šiestich linkách po Francúzsku, do Veľkej Británie a Španielska. Samozrejme, s prenájmom do zahraničia majú slovenskí dopravcovia rôzne skúsenosti. Danube Wings pôsobil napríklad vlani v Rovníkovej Guinei pre firmu Confort Airlines, ale kvôli peniazom zostal z polročného prenájmu šesťdňový. Nepodarený projekt s Albanian Airlines bol posledným krokom ku krachu Air Slovakia atď.