Pred hackermi nie sú v bezpečí počítače a servery, ale ani telefónne ústredne. Ich vyčíňanie sa stupňuje, odkedy telekomunikační operátori a ich zákazníci prešli na služby IP telefónie. „Aj dovtedy používaná štandardná ústredňa sa dala hacknúť, no vedelo to len zopár špecialistov. IP ústredňa je postavená spravidla na Linuxe, v ktorom sa vyzná podstatne veľa ľudí,“ vysvetľuje výkonný riaditeľ Slovanetu Peter Máčaj.

Hackerský útok na IP ústredňu má jednoznačný ťah na bránu. Keď sa útočník nabúra do ústredne, vytočí na nej spriaznené telefónne číslo s prémiovou tarifou a jej majiteľ sa nestačí čudovať. „Keď na takéto číslo volá cez celý víkend, spraví účet aj za 50-tisíc eur,“ hovorí P. Máčaj. A je z toho problém – pre klienta, ale i operátora. Hoci to nemusí byť jeho chyba, lebo ústredňu si mal v prvom rade zabezpečiť sám zákazník. Lenže klient, ktorý dostane faktúru so závratnou sumou, obviňuje predovšetkým svojho operátora.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 3 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa