Ako však môžu subjekty v cestovnom ruchu tento nástroj využiť? Hlavná zásada znie: treba sa sústrediť na sociálne siete, na optimalizáciu stránky pre vyhľadávače alebo zobrazenie webstránky na mobiloch a tabletoch. Možností je veľa. Pri rozhodovaní o tom, ktoré z marketingových techník využiť, treba zvážiť viacero faktorov. Veľmi dôležitý je aj trh, na ktorom sa chceme presadiť. Domáci cestovný ruch je pre každú ekonomiku zdravé jadro a reflektuje aj vzťah národa k svojmu kultúrno-historickému dedičstvu, prípadne k prírodným danostiam. Slovensko je určite krajina, ktorá má čo ponúknuť aj zahraničným návštevníkom a je priam závislá aj od úspechu v zahraničí.
Spoločnosť Google, ktorá má dostatok údajov o správaní internetových používateľov, zosumarizovala správanie cestovateľov. Vo všeobecnosti sa ustálila teória o piatich cestovateľských fázach (5 stages of travel), ktorú prezentovalo aj niekoľko spíkrov na najväčšom veľtrhu turizmu ITB v Berlíne. Tento päťfázový cyklus narúša zabehnuté marketingové stratégie, ktoré sa sústreďujú najmä na propagáciu produktu či destinácie. Tí pokročilejší prípadne už aj na fázu rezervácie. Týmto konvenčným prístupom sa však mnohé subjekty pripravujú o príležitosť synergického efektu svojich kampaní. Každá fáza si vyžaduje rozdielne online marketingové techniky na dosiahnutie maximálneho výsledku.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?