Veľa ľudí si myslí, že podnikanie znamená mať absolútnu slobodu, dostatok času na seba, svoju rodinu a záľuby. Ich podnikateľský sen sa však často zmení na nočnú moru. Uznávaný americký odborník na malé podnikanie M. Gerber o tom vie svoje. Pred dvadsiatimi štyrmi rokmi založil vlastnú firmu. Knihu s rovnakým názvom napísal už pred pätnástimi rokmi, ale vývoj sa zastaviť nedá... Znovu preto odhaľuje nástrahy všetkých etáp budovania malého podniku aj dôvody, prečo sa niektorým firmám nepodarí problémy v prvých rokoch existencie prekonať a skončia v konkurze. V jeho rozhovoroch so začínajúcou podnikateľkou Sárou nájde každý podnikavý človek cenné rady, ako sa pri rozbiehaní biznisu vyhýbať takým rozhodnutiam, ktoré vedú k plytvaniu peňazí a času, sklamaniu a nakoniec aj k zániku firmy. Vyvracia v nej mnohé mýty. Napríklad ten, že podniky zakladajú ľudia, ktorí riskujú svoj kapitál, aby zarábali. Skutočné dôvody nemajú s podnikaním takmer nič spoločné. Alebo osudná predstava, že ak si holič otvorí holičstvo, hudobník obchod s hudobnými nosičmi , tak týmto odborníkom sa musí dariť, lebo tomu rozumejú. To vôbec nie je pravda. Ich znalosti o odborných aspektoch daného podniku sa pričasto stávajú ich najväčším bremenom, nie výhodou. Svoju firmu nevnímajú ako podnikateľský subjekt, ale ako miesto, kam chodia pracovať – a to nie je to isté. V troch častiach krok za krokom opisuje, na čo by nemal každý podnikateľ nikdy zabudnúť. Kniha pritom nie je len návodom na úspech. V prvom rade vyzýva učiť sa, ako vnímať, myslieť a konať novým spôsobom a efektívnejšie. Mala by sa stať povinným čítaním pre každého, kto si chce založiť firmu alebo si ju nedávno založil.
Michael E. Gerber: Podnikateľský mýtus. Vydalo vydavateľstvo Eastone Books Bratislava 2013. Počet strán 232, cena 9,99 €. Publikáciu distribuuje Eastone Group, a.s., Bulharská 70, 821 04 Bratislava. Členovia TREND klubu (každý, kto má TREND predplatený priamo v redakcii) si knihu môže objednať s 10-percentnou zľavou, doručenie do 2 až 4 týždňov. Spomedzi predplatiteľov vyžrebujeme jedného, ktorý knihu dostane zadarmo. Žrebovanie sa uskutočňuje náhodným výberom z elektronickej databázy členov TREND klubu.