So životným poistením sa stretol už pravdepodobne každý. Jeho význam pritom neklesol ani počas finančnej krízy. Naopak, ukázalo sa, že poistenie pre prípad neočakávanej choroby či úrazu je v neistých ekonomických časoch potrebnejšie ako kedykoľvek predtým. Hodnota úspor sa znižuje, ľudia sa viac zadlžujú a výskyt chronických zdravotných problémov u mladých ľudí začína byť znepokojujúci. Práve preto by mala byť vzdelaniu v oblasti životného poistenia venovaná väčšia pozornosť. Hoci väčšina ľudí už nejaké životné poistenie má, z výkladu, ktorý im poskytol pri jeho uzatváraní poisťovací agent, si už veľa nepamätá a drobulinkým písmenkám na poisťovacej zmluve bežný človek zvyčajne veľmi nerozumie, prípadne nepostrehne šikovné formulky, ktoré môžu mať neuveriteľné dôsledky. Kniha o životnom poistení, na slovenskom i českom trhu veľmi ojedinelá, pritom poradí nielen klientom, ale aj poisťovacím agentom. Autor rozdelil knihu na tri časti. V prvej sa venuje všeobecným otázkam súvisiacim s týmto druhom poistenia. Objasňuje, čo je to životné poistenie, ako strach podporuje toto poistenie a vysvetľuje, čo by malo optimálne životné poistenie pokrývať. V druhej sa venuje teórii – rozoberá poistenie súvisiace s úmrtím, invaliditou, pracovnou neschopnosťou, závažnými ochoreniami, úrazom, hospitalizáciou, dožitím a ďalšími životnými rizikami. Tretia časť sa venuje praktickej stránke poistenia – postupmi poisťovní a prístupom klientov. Vysvetľuje, čo je servis poisťovní, ako skúmajú zdravotný stav klientov, ako prebieha likvidácia a plnenie zo strany poisťovne a radí, ako na poistení zarobiť. Prináša tiež „hitparádu“ poistení a na záver sa venuje faktu, že iná je teória, iná prax. Poisťovne totiž rady propagujú tie produkty, ktoré marketingovo dobre znejú, ale majú v sebe započítanú vysokú ziskovú maržu, pričom neposkytujú komplexné zaistenie. Prílohu knihy tvorí slovníček poisťovacích pojmov, prehľad poistení a prehľad penzijných fondov v ČR.
Dušan Šídlo: Život jako riziko. Vydal Aladin Agency a Ing. Dušan Šídlo, Praha 2010. Počet strán 188, cena 16 €. Publikáciu na Slovensku distribuuje www.polica.sk. Členovia TREND klubu (každý, kto má TREND alebo PROFIT predplatený priamo v redakcii) si knihu môžu objednať s 10-percentnou zľavou, doručenie do 2 až 4 týždňov.