Pozícia centier podnikových služieb v slovenskom hospodárstve sa z roka na rok posilňuje, tempo ich rastu však v posledných rokoch ukazuje, že časy najvyššej dynamiky majú za sebou. Kým ešte v roku 2016 sa im podarilo medziročne zvýšiť počet zamestnancov o pôsobivých 11,3 percenta, v roku 2019 to bolo len o 3,5 percenta.
Dôvodom klesajúcej úspešnosti bizniscentier pri nábore nových ľudí je, že náplň činností v nich sa stala sofistikovanejšou. Zmenila sa teda aj paleta zručností, ktorú centrá u uchádzačov na pracovnom trhu hľadajú, a ukázalo sa, že nie je dosť vhodných kandidátov.
Slovenské bizniscentrá dospeli. Ich matky čakajú, že unesú nové výzvy
Centrá napriek pandémii rástli
Mnohými inými odvetviami v minulom roku otriasla globálna pandémia natoľko, že boli nútené prepúšťať. Aj z podnikových centier sa v minulom roku niesli hlasné správy o hromadnom prepúšťaní v niektorých spoločnostiach. No aj keď medializované informácie o stovkách prepustených ľudí z Johnson Controls či AT&T pôsobili hrozivo, hromadný odchod sa nechystá. Práve naopak, podľa odhadov združenia Business Service Center Forum (BSCF), ktoré funguje pri americkej komore, má už dnes približne tretina prepustených zamestnancov nové pôsobisko v rámci sektora.
Aj ďalšie indície z trhu hovoria o tom, že sektoru podnikových služieb sa dokonca podarilo medziročné tempo rastu mierne zvýšiť. „Celý proces sme museli prispôsobiť novej situácii – od virtuálnych pohovorov s kandidátmi až po online úvodnú inštruktáž a integráciu nových kolegov do tímov,“ približuje zmeny v nábore riaditeľka ľudských zdrojov v spoločnosti Accenture Slovensko Zuzana Guller.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?