Diskrétnejšia Európa

Podľa nášho názoru je Mazda 3 mimoriadnym dizajnérskym dielkom. Emotívny zjav so športovými proporciami. Nápadnejšia je vari len Honda Civic. Akurát proporčne až tak neharmonizuje. VW Golf, Peugeot 308 a Ford Focus už reprezentujú typický európsky rukopis , ktorý sa nemôže ubrániť dávke trochu nenápadnej uniformity. Ako by ich jedna mater mala. To však v očiach zákazníka nemusí byť jednoznačná nevýhoda. Určitá diskrétnosť sa v Európe až prekvapivo dobre nosí.

Aj kompakt má byť praktický

Slovenský trh od kompaktov očakáva možno ešte viac praktickosti ako zákazníci v tradičných európskych baštách motorizmu. Pokiaľ ide len o veľkosť kufra, tabuľka hovorí jasne v prospech Hondy. Nasleduje P 308 a VW. Mazde spolu s Fordom ostávajú pozície na konci peletónu. Ak mienite využiť prepravnú kapacitu aj v priestore zadných sedadiel, náskok Hondy, ktorá má palivovú nádrž posunutú pod predné sedadlá a originálnu kino lavicu, sa ešte zväčšuje. Tým, čo sa chcú pohodlne odviezť aj na zadnom sedadle, zas odporúčame Golf, až potom Civic a Focus. V Mazde a Peugeote budete sedieť nižšie a viac natesno kvôli efektne splývajúcej streche.

Dve cesty, jeden cieľ

Japonské pohonné jednotky využívajú atmosférické plnenie, európskym pomáhajú turbodúchadlá. K výkonovým parametrom len krátky komentár. Prepĺňané motory majú priaznivejší priebeh krútiaceho momentu, preto nie je potrebné tak často radiť prevodové stupne. Alebo naopak. Ak mienite s atmoférickým agregátom dosiahnuť porovnateľnú dynamiku jazdy, musíte držať motor vo vyšších otáčkach. Ako sú na tom konkurenti v ekonomike prevádzky, vyčítate z oficiálnych údajov. TREND ako mierne úspornejšie odporúča motory Golfa a Mazdy, nasledujú Peugeot a Focus. Rebríček uzatvára Honda.

Nie je podvozok ako podvozok

Aktuálny trend hovorí v prospech ľahkých konštrukcií zlepšujúcich nielen ekonomiku prevádzky ale aj o ovládateľnosť. Aj preto môžu byť moderné kompakty komfortnejšie odpružené. Pritom ako najpríjemnejší a najtichší hodnotíme podvozok Peugeota. V prospech Golfa a Focusa však hovoria adaptívne tlmiče pruženia, len si ich treba doplatiť. V kvalite jazdných vlastností tón udávajú Golf a Focus aj preto, že prvý využíva elektricky riadený diferenciál XDS a druhý systém stranového presmerovania krútiaceho momentu (TVC). Oba účinne potláčajú nedotáčavosť. Na tretie miesto posúvame Mazdu 3, ktorá rovnako ako jej skôr menovaní konkurenti disponuje viacprvkovými závesmi zadných kolies (pri Golfe nie k motorom 1,6 TDI a 1,2 TSI). Peugeot a Honda osedlali jednoduchšie a lacnejšie zadné nápravy, ktoré nedokážu tak dôsledne kopírovať povrch vozovky.

Porovnateľné automobily nižšej strednej triedy na slovenskom trhu

5 v triede Golfa

PRAMEŇ: technická dokumentácia výrobcov

V Dizajne boduje mazda

V triede kde sa takmer všetci zdajú, ako by ich jedna mater mala, môže športový dizajn Mazdy 3 zabodovať.

Kufrisko Hondy

Honda Civic dokazuje, že aj hatchback nižšej strednej triedy môže mať namiesto kufríka kufrisko.

Úspornosť mazdy Aj VW

Atmosféricky plnený motor Mazdy 3 a prepĺňaný štvorvalec Golfa sú podľa našej skúsenosti najúspornejšie, len si vyžadujú odlišnú techniku jazdy.

Peugeot je najmäkší

Najvláčnejším a najtichším podvozkom sa pýši Peugeot 3O8. Do Golfa a Focusa sa však dá dokúpiť adaptívne pruženie a to je nová kvalita.

Golf vezus focus

Keď ide o jazdné vlastnosti, dominujú Golf a Focus najmä zásluhou štandardne montovaných elektronických systémov potláčajúcich nedotáčavosť.