Ako kritérium výberu do porovnávacej tabuľky sme zvolili benzínový motor a cenovú príbuznosť. Vyhoveli Chevrolet Trax 1,4 Turbo LT+ AWD, Nissan Qashqai 1,2 l Dig-T Tekna, Peugeot 3008 1,6 THP Allure a Peugeot 3008 1,6 THP Allure.
Priestorová ekvilibristika
Dĺžkou karosérie aj veľkosťou rázvoru konkurentov prekonáva Qashqai. Najširšiu karosériu má P 3008, výškou siluety zas dominuje Yeti. Priestorové pomery v interiéri však závisia aj od umenia autorov efektívne využiť obstavaný priestor. To už posúdite najlepšie sami, keď si do každého z áut sadnete. Z našej skúsenosti, môžeme potvrdiť solídnu priestrannosť v priečnom smere na zadných sedadlách pri Suzuki, Peugeote aj Nissane, kým k užším patria Chevrolet a Škoda. Na druhej strane viac miesta nad hlavou ako Suzuki poskytuje Chevrolet, Nissan, Peugeot aj Škoda.
Kufor nie je len o objeme
Praktický vodič ocení veľký batožinový priestor. V tejto disciplíne vedie P 3008 spolu so Suzuki S-Cross. Dvojité dno kufra nájdete v Suzuki, Nissane, Peugeote aj v Škode. V Suzuki sa jeho kapacita dá ovplyvňovať ešte aj polohovaním operadiel zadných sedadiel. V Škode sú pre zmenu krajné zadné sedadlá pozdĺžne posuvné, ba dajú sa aj odsadiť smerom k stredovej osi, ak stredné sedadlo z auta vyberiete.
Turbá v prevahe
Štyri benzínové štvorvalce sa líšia kubatúrou, výkonom aj koncepciou. Atmosférické plnenie vyznáva Suzuki. Ostatné štyri motory prepĺňajú turbodúchadlá. Agregát Suzuki je menej pružný, a tak na dosiahnutie porovnateľnej dynamiky s ostatnými budete musieť v tomto prípade častejšie používať radiacu páku. Pritom práve Suzuki ako jediné využíva päťstupňovú prevodovku, kým zvyšok pelotónu profituje zo šesťstupňových. Napriek tomuto hendikepu Suzuki patrí k najúspornejším, čo môžeme potvrdiť aj z vlastnej skúsenosti. Papierovo vychádza o odtieň ešte lepšie tisícdvestovka v Nissane. Škoda v porovnávanej vzorke vyniká výkonom, pružnosťou aj dynamikou, má však aj najväčší apetít.
Na výške občas záleží
Crossover patrí prvoplánovo na cestu, no ak sa pre tento typ auta zákazník rozhodne, zrejme koketuje s predstavou, že sa mu hodí aj do ľahšieho terénu. Tam sa vyšší podvozok hodí. Ale nie je crossover ako crossover. Z porovnávaných má najväčšiu svetlú výšku Yeti. Na opačnom konci škály vidíme najnižší podvozok Peugeota. O priechodnosti konkrétneho modelu však vypovedajú aj nájazdové uhly a veľkosť rázvoru. No to už je zložitejšia matematika.
Dôležitý pohon
Nie nadarmo sa hovorí, že keď do terénu – tak s pohonom štyroch kolies. V porovnávacej tabuľke však vidíme dve prednokolky. Prečo? Peugeot 3008 sa ako štvorkolka vyrába len v hybridnej verzii, v ostatných derivátoch chýbajúci záber na zadné kolesá čiastočne kompenzuje príplatkový systém Grip Control. Nissan zas využíva pohon 4 x 4 len v kombinácii so vznetovým motorom. S-Cross, Trax aj Yeti sú štvorkolky, to znamená lepšiu výbavu napríklad na zimné cesty–necesty. Medzi nami, svojimi jazdnými vlastnosťami a atmosférou v interiéri je zas Peugeot najkomfortnejší.
S-Cross je efektne nízky
Najdlhšiu karosériu má Qashqai, najširší je P 3008 a výškou siluety súperov prekonáva Yeti. Strecha Suzuki je efektne nízka na úkor cestujúcich vzadu.
Yeti s esom v talóne
Objem batožinového priestoru hovorí v prospech P 3008 a Suzuki. Variabilitou usporiadania zadných sedadiel však konkurenciu prekonáva Škoda.
Suzuki a Nissan sú úsporné
Atmosféricky plnený motor Suzuki a prepĺňaný štvorvalec Nissana sú úspornejšie, len si vyžadujú odlišnú techniku jazdy.
Trojka do nepohody
Keď primrzne, napadne sneh a do cesty sa postaví nejaké to neposolené stúpanie, štvorkolky S-Cross, Trax a Yeti sú vo výhode.
Peugeot je o komforte
Aj s crossoverom pravdepodobne viac ako 95 % jázd absolvujete po asfaltových komunikáciách a tam je pohon štyroch kolies takmer zbytočný. Vtedy viac oceníte komfortný podvozok na danú triedu noblesne zriadený interiér Peugeota.
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 Elegance + a porovnateľné automobily na slovenskom trhu | |||||
Suzuki Sx4 S-Cross 1,6 Elegance + 4WD | Chevrolet Trax 1,4 Turbo LT+ AWD | Nissan Qashqai 1,2 l Dig-T Tekna | Peugeot 3008 1,6 THP Allure | Škoda Yeti 1,8 TSI 4 x 4 Mont Blanc | |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 586 | 1 364 | 1 197 | 1 598 | 1 798 |
Usporiadanie spaľovacieho motora | R4 | R4 | R4 | R4 | R4 |
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] | 88 (120)/6 000 | 103 (140)/4 900 – 6 000 | 85 (115)/4 500 | 92 (125)/6 000 | 118 (160)/4 500 – 6 200 |
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) | 156/4 400 | 200/1 850 – 4 900 | 190/2 000 | 240/1 400 | 250/1 500 – 4 500 |
Prevodovka | 5-st. manuálna | 6-st. manuálna | 6-st. manuálna | 6-st. manuálna | 6-st. manuálna |
Pohon | 4 x 4 | 4 x 4 | predný | predný | 4 x 4 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 12 | 9.5 | 11.3 | 8,90 | 8.4 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 175 | 196 | 185 | 202 | 200 |
Priemerná spotreba EU (l/100 km) | 5,70 | 6 | 5.6 | 6.9 | 7.8 |
Počet dverí | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Rázvor (mm) | 2 600 | 2 555 | 2 646 | 2 613 | 2 576 |
Objem batožinového priestoru (l) | 430 | 356 | 401 | 432 | 416 |
Cena základného modelu s DPH (€) | 21 750 | 21 550 | 22 950 | 21 420 | 22 189 |
PRAMEŇ: technická dokumentácia výrobcov |