Jeho test prinášame v tomto čísle. A aby ho bolo s čím porovnať, načreli sme do radov jeho konkurentov zo strednej triedy a vybrali Citroën CrossTourer, Peugeot 508 RXH, Subaru Outback a VW Passat Alltrack. Čo ich navzájom spája? Všimnite si to dojmotvorné ochranné lemovanie spodných okrajov karosérie. Už menej zjavné sú zvýšené a lepšie chránené podvozky. Inak sú to individuality.
Boxer aj hybrid majú svoje čaro
Vari najmenšie rozdiely evidujeme v pohonných jednotkách. Vo všetkých porovnávaných modeloch pracujú dvojlitrové vznetové štvorvalce. Osvedčené odporúčanie na lacné prekonávanie väčších vzdialeností. Jeden z výkonnejších má Insignia, ale aj veľkú hmotnosť, preto svoj výkonový náskok nemôže v akceleračných schopnostiach zúročiť. Trebárs o 17 kW slabší motor Passatu Alltrack mu stačí na ešte dynamickejšie zrýchlenie. Najkratší akceleračný čas na stovku zaznamenáva Subaru Outback, ktorý na rozdiel od ostatných radových štvorvalcom využíva ležatý turbodiesel typu Boxer. Vyniká nielen kultúrou chodu, ale aj vysokým krútiacim momentom. Zhruba rovnako dobre akceleruje Peugeot 508 RXH, pritom svojou maximálnou rýchlosťou konkurenciu prekonáva. Ako jediný totiž využíva hybridné pohonné ústrojenstvo a v jeho rámci výkonnému turbodieselu vypomáha navyše elektromotor. Zaujme nízkou spotrebou v kombinovanom cykle. Aspoň na papieri. Porovnanie na našom testovacom kruhu až také rozdiely nepotvrdilo. Kým Peugeotu sme namerali 6,1 l, Insignii 6,5 l/100 km.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?