Televízia Markíza a spoločnosť Orange Slovensko minulý týždeň odprezentovali spoločný projekt prvého 3D vysielania slovenského vysielateľa. Operátor nasadil v televízii špeciálnu technológiu, ktorá konvertuje bežné vysielanie na trojdimenzionálny obraz. Nejde preto o skutočné 3D.
Vysielanie bez nasadených 3D okuliarov vyzeralo ako pri nekvalitnom príjme analógového terestriálneho signálu – obraz bol rozdvojený a ťahal oči. Pri pohľade cez zapnuté okuliare nadobudol ostrosť a plastickosť. Efekt je však v porovnaní s natívnym 3D obsahom výrazne slabší. Objekty nevystupujú z obrazovky smerom k divákovi, nie sú však ani ploché ako pri štandardnom vysielaní. Trojrozmernosť je badateľná skôr do hĺbky obrazovky, vizuálny zážitok sa dá prirovnať k pohľadu z okna na okolitú panorámu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?