Testovacia prevádzka nového e-shopu aj mobilnej aplikácie už bola spustená. Zatiaľ len pre zamestnancov ZSSK, aby sa mohli doladiť posledné chyby. Modernejší nákup si verejnosť má užívať od začiatku jesene tohto roku.
ZSSK eshop v mobilnom prehliadači Zdroj: ZSSK
Nová platforma kompletne mení používateľské rozhranie ako na webe (desktop aj mobil), tak aj v mobilnej aplikácii. Zatiaľ len pre systém Android.
Na prvý pohľad je zjavná snaha o modernejší a hlavne prehľadnejší vzhľad. Nejde len o dizajn, zlepšila sa aj logika a možnosti postupu pri nákupe lístkov.
Omnoho prehľadnejšie a ergonomickejšie sú tie najdôležitejšie časti – vyhľadanie spojenia, voľba cestovného lístka a jeho zaplatenie.
Voľba miesta v novom systéme Zdroj: ZSSK
Pribudla možnosť konkrétneho výberu miesta na grafickom zobrazení vagóna aj v rýchlikoch, doteraz to fungovalo iba pri vlakoch InterCity. Znížiť sa má aj počet krokov pri nákupe bežného, ale aj špeciálneho lístka a ich kombinácií. V jednom kroku sa konečne bude napríklad dať kúpiť lístok pre študenta aj seniora.
Vyhľadávanie spojenia po novom Zdroj: ZSSK
Vyhľadávanie spojenia dnes Zdroj: ZSSK
Zjednoduší sa tiež možnosť vrátenia cestovného lístka.
To isté platí aj pre Android aplikáciu, ktorá má všetky atribúty štandardnej modernej apky určenej na nákup cestovných lístkov.
Android aplikácia Ideme vlakom Zdroj: ZSSK
Nejde ale len o praktickejšiu formu predaja lístkov. Modernizácia na základe novej architektúry umožní ďalšie nové funkcie a prepojenie s ďalšími systémami, napríklad s vernostným systémom, dodáva Richard Kujan, riaditeľ sekcie informačných technológií.
Výber cestujúcich po novom Zdroj: ZSSK
Výber cestujúcich dnes Zdroj: ZSSK
Pre ZSSK je to dôležitá novinka, pretože nákup ich lístkov cez internet razantne stúpa. Zatiaľ čo v roku 2013 sa ich online predalo len 1,45 percenta, o tri roky neskôr to bolo už 5,76 percenta, vlani už 11,85 percenta a za prvý polrok 2018 cez internet predali 16,86 percenta lístkov.