- Pokles záujmu o čínske elektromobily v číslach
- V júli 2024 došlo k poklesu registrácií elektromobilov čínskych značiek v Európe.
- Ich podiel na trhu klesol na 9,9 percenta v porovnaní s 10,2 percenta v júli 2023.
- Čínske firmy zaregistrovali v júli menej ako 14-tisíc elektromobilov, čo je pokles o 9,7 percenta oproti júlu 2023.
Čínski výrobcovia automobilov zaznamenali v júli pokles registrácií elektromobilov v Európe. Príčinou sú nové clá, ktoré zvýšili ceny čínskych elektromobilov takmer o polovicu.
Podľa údajov spoločnosti Dataforce klesol podiel čínskych značiek na trhu elektromobilov v Európe z 10,2 percenta v júli 2023 na 9,9 percenta v júli tohto roku. Celkový dopyt po elektromobiloch naďalej klesá, keďže Nemecko, najväčší európsky automobilový trh, koncom minulého roka zrušilo stimuly na ich nákup.
Dovozcovia čínskych elektromobilov sa prispôsobujú novým clám, ktoré Európska únia zaviedla 5. júla. Tieto dočasné clá vyvolali obchodné napätie a viedli k odvetným vyšetrovaniam. Čína vo štvrtok uviedla, že našla dôkazy o dumpingu značiek z EÚ, no zatiaľ upustila od uvalenia ciel. Clá EÚ na elektromobily by sa mali stať trvalými v novembri, v závislosti od výsledku obchodných rokovaní medzi Bruselom a Pekingom.
Čína chce nahradiť ľudí robotmi skôr než Muskova Tesla
Európska komisia oznámila, že odpovede čínskej štátnej automobilky SAIC na jej otázky boli nedostatočné, a preto na ňu uvalila maximálne clá. Podľa údajov spoločnosti Jato Dynamics zaznamenal vlastník značky MG v júli medziročný pokles európskych registrácií o 38 percent a ešte väčší 60-percentný pokles oproti júnu. Spoločnosť SAIC ešte pred zavedením ciel v júni dodala európskym predajcom viac ako 13-tisíc elektrických vozidiel MG.
Celkovo čínske firmy zaregistrovali v júli v celej Európe menej ako 14-tisíc elektromobilov, čo predstavuje pokles z viac ako 23-tisíc v júni a 9,7-percentný pokles oproti júlu 2023, uvádza Dataforce. Naopak, najväčší čínsky výrobca automobilov BYD, v júli zdvojnásobil svoju európsku prítomnosť v porovnaní s predchádzajúcim rokom, hoci zaznamenal 5,5-percentný pokles oproti júnu. Spoločnosť buduje závody v Maďarsku a Turecku, ktoré jej po spustení prevádzky umožnia obísť nové clá.