1. Ergonomicky
Uvažovanie o pracovnom stole by malo byť podobné, ako dizajnovanie ovládania a palubnej dosky auta. Tam hrá primárnu úlohu intuitívnosť – jednotlivé prvky sú rozmiestnené tak, aby ich človek nemusel hľadať, ale pracoval s nimi podvedome. Podobné je to aj s pracovnou stanicou (workstation), notebookom, monitorom a ovládacími prvkami (klávesnica a myš). Čím lepšie sú uspôsobené na prácu – ergonomicky aj svojim výkonom, tým je práca rýchlejšia a zamestnanci produktívnejší. Prečítajte si viac napríklad o pracovných, alebo manažérskych notebookoch.
Zdroj: Dell
2. Kolaboratívne
Kancelárie by mali ľudí povzbudzovať ku kolaborácii – medzi sebou navzájom aj na diaľku. Stretávať sa fyzicky však už niekedy nie je efektívne – pre nedostatok času alebo fyzickú vzdialenosť. Preto by mali byť kancelárie vybavené technológiami, ktoré jednak umožňujú prácu vo virtuálnych tímoch (cloud), alebo komunikáciu na diaľku (sieťová infraštruktúra a zabezpečenie). Takéto technológie si vyžadujú premiestnenie serverov do datacentier, alebo skombinovanie s vlastným cloudom – vtedy hovoríme o privátnom alebo hybridnom cloude, o ktorom sa viac dočítate tu.
Zdroj: Dell
3. Multitaskingovo
Robiť veci dvomi rukami nestačí. Niekedy človek pracuje na dvoch aj viacerých projektoch súčasne, medzi ktorými sa prepína podľa potreby. Počítače a notebooky, ktoré na to nie sú uspôsobené budú zamestnanca zdržovať. Ideálne zariadenie sa dá zmeniť z notebooku na tablet alebo pripojiť k veľkému monitoru na pracovnom stole. Takéto zariadenia sa označujú ako hybridné, alebo 2-in-1.
Zdroj: Dell
4. Bezpapierovo
Digitálny dokument je ľahšie skladovateľný a bezpečnejší, ako papier. A to znamená, že aj zariadenia, na ktorých si ľudia v kancelárií otvárajú, prezerajú a editujú dokumenty musia byť optimalizované pre prácu s „digitálnym“ papierom. Platí, že tablet nikdy nebude plnohodnotný nástroj na prácu, ak sa nebude dať pripojiť ku klávesnici. Ak sa ale používa s perom, dajú sa s ním dokumenty napríklad podpisovať, alebo robiť ručne písané poznámky. Pozrite si, ako také zariadenie vyzerá.
Zdroj: Dell
5. Bezpečnejšie
Zamestnanci sú dnes viac v teréne, alebo – doma. Na jednej strane je čoraz viac ľudí, ktorí úlohy nevykonávajú podľa pevne stanovenej pracovnej doby, ale vtedy, keď úlohy prídu a na strane druhej sa rozširuje trend práce z domu. To vytvára nové požiadavky na pracovnú mobilitu – zariadenia musia byť prenášateľnejšie a odolnejšie a zároveň na bezpečnosť – pre prípad, že zamestnanec zabudne tablet napríklad pri kontrole na letisku. Tu sú odporúčania a riešenia pre podnikovú bezpečnosť od Dellu.
Zdroj: Dell
6. Úspornejšie
Najmä vo veľkých mestách sa ceny kancelárskych priestorov neustále zvyšujú a to znamená, že firmy sa snažia šetriť aj na štvorcových metroch. Trendom je rušenie pevných pracovných miest a vytváranie „plávajúcich“. Firma má napríklad 100 zamestnancov, no pracovných miest je 70. V kancelárií sedia iba ľudia, ktorí tam potrebujú byť fyzicky – napríklad kvôli poradám, pričom môžu sedieť vždy inde – každý stôl je vybavený všetkým potrebným – monitorom, dokovacou stanicou, perifériami. Stačí položiť notebook na stôl a začať pracovať. Ostatní zamestnanci sú v teréne, alebo majú home office. Všetko potrebné vybavia vďaka tomu, že celá kancelária je v cloude. Servery sú buď v datacentre, alebo sa namiesto starých riešení, ktoré zabrali celé miestnosti, využívajú kompaktné multizariadenia, ktoré sa zmestia pod stôl a vo vnútri ukrývajú hneď niekoľko serverov, dátové úložisko aj sieťové zariadenia – v podstate minidátové centrum.
Takto to funguje: Bezdrôtová dokovacia stanica Dellu umožňuje pripojiť monitor, klávesnicu aj myš na pracovnom stole bez jediného kábla: