Na popularite naberajú aj aplikácie na vyhľadávanie akciového tovaru, na správu vernostných kariet či elektronické peňaženky. Dve tretiny z tých Slovákov, ktorí s takýmito službami majú osobnú skúsenosť, tvrdia, že s ich pomocou získali tovar alebo službu za lepšiu cenu.
Na druhej strane, približne štvrtina opýtaných takéto mobilné aplikácie nevyužíva preto, že sa obávajú o bezpečnosť svojich osobných údajov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre spoločnosť Home Credit uskutočnila agentúra STEM/MARK.
Štyria z desiatich Slovákov majú vo svojich mobilných telefónoch stiahnutú niektorú z aplikácií na porovnávanie cien u viacerých predajcov. Je zaujímavé, že medzi týmito užívateľmi dominujú muži, ktorých je o 10 percent viac ako žien.
Akcie a peňaženky
Čoraz viac priaznivcov si získavajú aj ďalšie aplikácie, predovšetkým na vyhľadávanie akciového tovaru, ktoré má vo svojom mobile každý piaty Slovák.
Takmer rovnako je už rozšírená aj elektronická peňaženka. Potom sú to aj stále populárnejšie aplikácie na spravovanie vernostných kariet či správu financií.
Pre mnohých ľudí je využívanie finančných aplikácií rutinnou každodennou záležitosťou. Dve tretiny respondentov sa vyjadrili, že vďaka nim získavajú tovar a služby za lepšiu cenu.
Takmer polovica užívateľov si zase pochvaľuje pohodlnejšie a rýchlejšie nakupovanie, tretina spomína uľahčenie výberu toho správneho tovaru. Ďalší ocenili prínos aplikácií pre lepšie plánovanie nákupov, zlepšenie prehľadu o akciách a zľavách, ale aj dobrý pocit z modernosti a neustálej aktuálnosti.