Telefónica Slovakia (O2) dosiahla za prvé tri kvartály tohto roka výnosy vo výške 113,2 milióna eur. Oproti rovnakému obdobiu vlaňajška to predstavuje nárast o 44 percent. Obdobne stúpol aj počet zákazníkov. Koncom septembra ich tretí mobilný operátor mal 1,079 milióna - o 38 percent viac ako pred rokom. Telefónica o tom informovala v tlačovej správe.
Tretiu štvrtinu roka uzavrela Telefónica s kladný prevádzkovým ziskom pred odpismi a amortizáciou (OIBDA), jeho výšku však nezverejnila. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb dosiahol v treťom kvartáli 8,5 €, pri klientoch platiacich na základe faktúry to bolo 17,7 €.
Čistý prírastok aktívnych zákazníkov od začiatku roka 2011 predstavoval takmer 199-tisíc. Pod tento nárast sa podpísal 28,2-percentný medziročný nárast používateľov predplatených služieb (na 634-tisíc) ako aj 55,3-percentný nárast v segmente fakturovaných služieb (na 445-tisíc). Podiel zákazníkov faktúrovaných služieb stúpol medziročne o 4,6 percentuálneho bodu na 41,2 percenta.
Koncom septembra pokrývala Telefónica vlastnou sieťou 94,9 percenta populácie Slovenska. Toto pokrytie jej umožnilo realizovať 90 percent volaní vo vlastnej sieti. Zvyšná desatina hovorov prebehla v režime národného roamingu (v sieti Slovak Telekomu). Podiel hovorov vo vlastnej sieti sa medziročne zvýšil o jeden percentuálny bod.
Telefónica tiež zdôrazňuje, že na základe prieskumu agentúry Ipsos Tambor opäť dosiahla najvyššiu úroveň spokojnosti zákazníkov spomedzi slovenských mobilných operátorov. Index zákazníckej spokojnosti O2 (CSI) dosiahol historicky najvyššiu hodnotu.
Foto na titulke - TREND