Výsledky americkej internetovej spoločnosti Yahoo ukazujú, že angažovať v júli na post generálnej riaditeľky Marissu Mayerovú z konkurenčného Googlu bol správny ťah. V poslednom kvartáli uplynulého roka totiž spoločnosť konečne vykázala známky oživenia.
Štvrťročný zisk firmy síce medziročne klesol o 8,6 percenta na 272,3 milióna dolárov, prepad však spôsobili mimoriadne náklady spojené najmä so zatvorením stratovej dcérskej firmy Yahoo v Južnej Kórei. Zisk predstavoval 32 centov na akciu, čo aj tak predčilo očakávania analytikov, ktorí ho podľa agentúry FactSet predpovedali na úrovni 27 centov na akciu. Prvýkrát od roku 2008 sa však Yahoo podarilo navýšiť celoročné tržby. Spoločnosť ťažila najmä zo zvýšenia cien reklamy a zisku zo zahraničných investícií.
V poslednom štvrťroku, ktorý bol pre M. Mayerovú prvým kompletným v Yahoo, narástli tržby o štyri percentá na 1,22 miliardy dolárov a mierne prekonali očakávania analytikov oslovených agentúrou Bloomberg, ktorí ich predpovedali na úrovni 1,21 miliardy. Potiahli ich najmä príjmy z reklamy vo vyhľadávači, ktoré predstavovali 427 miliónov dolárov a nad očakávania analytikov narástli o 14 percent. Celkové píjmy z reklamy dosiahli štvrťročne 1,07 miliardy dolárov a zostali na približne rovnakej úrovni ako pred rokom. Priemerná cena na zobrazenú reklamu stúpla o sedem percent. Práve na posilnenie pozície na poli internetového vyhľadávania sa spoločnosť bude snažiť zamerať v najbližších mesiacoch.
Zdroj: SITA / AP
Yahoo prevádzkoval jeden z prvých vyhľadávačov vôbec, postupne však prichádzal o podiel na trhu najmä na úkor Googlu. "Máme v pláne veľké investície a veľký dôraz budeme klásť na vyhľadávanie. V posledných niekoľkých rokoch sme stratili podiel a chceli by sme ho získať späť," vyhlásila M. Mayerová. Za úspešným štvrťrokom treba podľa nej hľadať najmä vylepšenie používateľského prostredia pre mobilné zariadenia, silný predaj či priaznivé makroekonomické a sezónne trendy.
V najbližšom období plánuje spoločnosť zvýšiť počet používateľov svojho mailu či služby Yahoo Finance a dlhšie ich udržať na stránke. Vo väčšom meradle sa plánuje dostať aj do tabletov či smartfónov, podľa novej šéfky Yahoo v tejto oblasti zaspal dobu a musí sa rozhýbať.
V roku 2012 mal portál 200 miliónov unikátnych mobilných používateľov, ich počet sa teraz pokúsi zvýšiť novou technológiou. Tá má informácie z webu šiť na mieru každému požívateľovi a posúvať ho do jeho mobilného zariadenia. Zákazník by sa tak mal dostať primárne k informáciám, ktoré ho zaujímajú.
Yahoo ťažil v úspešnom kvartáli aj zo svojich podielov v japonskej divízii Yahoo Japan a v čínskej firme Alibaba, ktoré sú veľmi úspešné. Zisk z investícií stúpol v posledných troch mesiacoch roka 2012 o 17 percent na takmer 149 miliónov dolárov.
M. Mayerová sa vlani v júli stala už piatou riaditeľkou Yahoo za päť rokov. Investorov jej vymenovanie do funkcie zrejme presvedčilo, pretože akcie firmy od času, kedy sa ujala funkcie, spevnili už o 35 percent a vystúpili najviac od roku 2008, napísala agentúra AP. V pondelok uzatvorili na hodnote 20,31 dolára za akciu.
Zdroj: SITA / AP
Generálna riaditeľka Yahoo Marissa Mayerová
Foto - SITA / AP