Zamestnanci americkej spoločnosti Yahoo! sa už k práci v pyžame neposadia. Podľa nového nariadenia si budú môcť vybrať - buď začnú všetci chodiť do práce, alebo si začnú hľadať novú. Ide o ďalšiu zo zmien, ktoré sa vo firme zavádzajú, odkedy na post generálnej riaditeľky zasadla v júli minulého roka Marissa Mayerová z konkurenčného Googlu.

Nariadenie sa pritom nemá vzťahovať iba na zamestnancov pracujúcich na plný úväzok, ale aj na tých, ktorí robia pre internetového giganta len pár dní v týždni, informuje technologický portál AllThingsD. Stovky zamestnancov netaja nespokojnosť a argumentujú, že flexibilný pracovný čas a možnosť pracovať z domu je kľúčovou súčasťou ich práce a nová povinnosť bude mať neblahý dopad na ich osobný život. Yahoo! zamestnáva 11,5-tisíca ľudí vo vyše dvadsiatich krajinách sveta.

Chýbajú im nápady z chodieb a kaviarní

Nové nariadenie má vstúpiť do platnosti v júni. "Rýchlosť a kvalita padnú často za obeť práci z domu. Musíme byť jedno Yahoo! a začína sa to tým, že budeme fyzicky pohromade," píše sa vo vyhlásení, pod ktorým je podpísaná šéfka ľudských zdrojov Jackie Resesová. "Komunikácia a spolupráca je dôležitá na vytvorenie najlepšieho pracovného prostredia. Preto je rozhodujúce, aby sme boli všetci prítomní v našich kanceláriách. Niektoré z najlepších rozhodnutí a postrehov pochádzajú z chodbových a kaviarenských diskusií, zo stretnutí s novými ľuďmi a zo spontánnych tímových stretnutí," vysvetľuje J. Resesová.

Yahoo! ťahá ľudí do práce a Facebook na homepage

Zdroj: SITA / AP

Nadväzuje tak na slová M. Mayerovej ktorá po vstupe do firmy predstavila ambíciu urobiť z Yahoo! najlepšieho zamestnávateľa. Zatiaľ čo sa však bezplatné obedy a smartfóny pre všetkých zamestnancov stretli s pozitívnym ohlasom, najnovšie rozhodnutie im nie je po chuti. M. Mayerovej vyčítajú, že kým ona sama hlása, že hodnotový rebríček má zoradený v poradí Boh - rodina - Yahoo!, zamestnancov núti, aby podriadili svoj osobný život práci.

Kritici novému nariadeniu ďalej vyčítajú, že v čase, keď väčšina popredných technologických spoločností otvára priestor pre maximálnu flexibilitu svojich zamestnancov, Yahoo! sa vracia späť do 80. rokov. Ľudia sa sťažujú, že v zmluvách majú zakotvenú možnosť pracovať aj z domu a kvôli nariadeniu budú musieť buď veľa cestovať, alebo sa dokonca presťahovať do blízkosti niektorého zo sídel spoločnosti. Kolujú aj dohady, že sa M. Mayerová takto snaží zbaviť časti neefektívnych zamestnancov bez využitia možnosti nákladných výpovedí.

Homepage ožíva vďaka Facebooku

Poslednou novinkou, ktorá sa spája s jej pôsobením vo firme, je zmena domovskej stránky Yahoo!. Vývojári jej dali jednoduchší a modernejší vzhľad, no najmä sa ju čo najviac pokúsili ušiť na mieru každému používateľovi a donútiť ho stráviť na stránke viac času. Firma si tak mohla dovoliť vyhodiť zo stránky niektoré reklamné bannery a vynahradiť si ich efektívnejšie zobrazenou reklamou. Stránka je teraz podľa M. Mayerovej rýchlejšia a lepšie prispôsobená na prezeranie v mobilných zariadeniach.

Základnou obsahovou novinkou je implementácia facebookového profilu prihlásených používateľov na Yahoo!. Na základe ich aktivít či záujmov ich priateľov na sociálnej sieti, sa bude vyhľadávač pokúšať ponúknuť pre používateľa zaujímavejší obsah a zozbierané informácie využije aj pri cielení reklamy.

Na homepage pribudol aj panel Trending now, v ktorom sa kumuluje najzaujímavejší obsah podľa zobrazení u používateľov stránky. Yahoo! prechádza na novú homepage od stredy a postupne ju vymení v krajinách po celom svete.

Yahoo! ťahá ľudí do práce a Facebook na homepage

Zdroj: SITA / AP


Šéfka Yahoo! Marissa Mayerová (vpravo) predstavuje v televízii NBC redizajn domovskej stránky.

Foto - SITA / AP