Výnosy mobilného operátora Telefónica Slovakia (O2) v treťom kvartáli stúpli medziročne o štvrtinu, na 141,5 milióna eur. K 30. septembru mal podnik necelých 1,3 milióna aktívnych zákazníkov, o 19,8 percenta viac ako pred rokom. O dve tretiny mu v treťom štvrťroku stúpol aj zisk pred odpismi a amortizáciou, OIBDA, hoci jeho presnú výšku nezverejnil. Telefónica o tom informovala v tlačovej správe.
Šéf spoločnosti Ramiro Lafarga Brollo pripisuje prírastok klientov najmä úspechu O2 Paušálu. Skupinu produktov, zacielených na zákazníkov s vyššou spotrebou, uviedol operátor koncom apríla. Po Telefónice s novými paušálmi prišli aj Orange a Slovak Telekom.
Od začiatku roka O2 pribudlo 128-tisíc zákazníkov (v čistom vyjadrení). Podiel abonentov faktúrovaných služieb sa zvýšil oproti vlaňajšku o šesť percentuálnych bodov, na 47,3 %. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predstavoval v treťom kvartáli osem eur pri predplatených službách a 15,9 € pri klientoch platiacich na základe faktúry.
Výsledky slovenského O2 si pochvaľuje aj jeho akcionár, Telefónica Czech Republic. Kvartálne výnosy slovenskej dcéry predstavovali desatinu celkových (konsolidovaných) výnosov skupiny za prvých deväť mesiacov tohto roka, ktoré oproti rovnakému obdobiu vlaňajška klesli o tri percentá. Rast zisku OIBDA „pozitívne ovplyvnil ziskovosť celej skupiny“, uvádza český operátor v tlačovej správe.
Foto na titulke - TREND