Telefónica Slovakia, tretí mobilný operátor, fungujúci pod obchodnou značkou O2, dosiahla v prvom polroku 2011 výnosy 73,1 milióna eur. Oproti rovnakému obdobiu vlaňajška stúpli o 49,8 percenta. Počet klientov v tomto časovom horizonte vzrástol o 41,5 percenta na takmer jeden milión tritisíc. Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) skončil v čiernych číslach. Telefonica o tom informovala v tlačovej správe.

K rastu ukazovateľov prispelo „širšie portfólio poskytovaných služieb spolu s programom O2 Filip, ako aj nárast podielu fakturovaných zákazníkov“, uviedol generálny riaditeľ spoločnosti John McGuigan.

Za prvý polrok Telefónica zaznamenala čistý prírastok 122-tisíc klientov. K 30. júnu mala 411-tisíc faktúrovaných a 592-tisíc predplatených zákazníkov. Podiel abonentov, ktorí využívali služby na faktúru, sa medziročne zvýšil o viac ako štyri percentné body, na necelých 41 percent.

Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb dosiahol v prvom polroku 8,5 eura, u zákazníkov platiacich na základe faktúry predstavoval 17,9 eura.

Do 30. júna tohto roku si používatelia do siete O2 preniesli celkovo 313-tisíc telefónnych čísel.

Vlastnou sieťou v tomto termíne Telefónica pokrývala 94,9 percenta populácie Slovenska. To jej umožnilo realizovať 90 percent volaní vo vlastnej sieti. Zvyšných desať percent sa uskutočnilo v režime národného roamingu, ktorý O2 využíva od T-Mobilu. Podiel hovorov vo vlastnej sieti sa medziročne zvýšil o jeden percentuálny bod.

Foto na titulke - Flickr.com