Na tento problém na svojom facebookovom profile upozornila Zuzana Kovačič Hanzelová, ktorá zverejnila aj screenshoty správ od vodičov. Išlo o bežné, na prvý pohľad nevinné pozývanie na kávu či víno pre ženy, ktoré boli ich zákazníčky.

Problém je, že zákazníčky žiadnemu z taxikárov svoj kontakt nedali. Telefónne číslo mali mať z mobilnej aplikácie, cez ktorú si ich objednávali. Najčastejšie sa hovorí o službe Taxify. Má ísť o desiatky prípadov, najmä z Bratislavy.

Zastúpenie spoločnosti Taxify sa vyjadrilo, že považuje toto správanie za neakceptovateľné zneužitie súkromia a porušenie zmluvných podmienok. „Našťastie, takéto situácie nie sú časté - za celú históriu pôsobenia Taxify na Slovensku sme zaznamenali 1 podobné hlásenie na 100 000 jázd.“

Taxify už informovalo príslušných vodičov a vysvetlili im, že takého správanie je neakceptovateľné a v prípade potreby ich zablokovali. Upozornia aj všetkých ostatných vodičov pred takýmto správaním v budúcnosti. „Telefónne čísla sú v súčasnosti viditeľné po dobu 24 hodín od ukončenia jazdy a pomáhajú cestujúcim a vodičom nájsť sa navzájom, prípadne pomôcť v prípade zabudnutej veci vo vozidle. Zdieľanie telefónnych čísel medzi užívateľmi je bežne praktizované vo všetkých dopravných, či donáškových službách,“ dodáva zastúpenie spoločnosti Taxify na Slovensku. 

Každý sa môže podrobne oboznámiť s obchodnými podmienkami Taxify - tak pre zákazníkov, ako aj pre vodičov. Na stránke firmy sú trocha schované. Okrem toho, 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa