Vyšetrovanie sa týka približne 444 vozidiel Waymo a bolo iniciované po 22 hláseniach o incidentoch, z ktorých 17 bolo kolíznych. Úrad NHTSA uviedol, že v niektorých prípadoch sa zdalo, že systémy autonómneho riadenia nedodržiavajú dopravné predpisy a niektoré nehody sa stali krátko po tom, čo autonómne systémy riadenia vykazovali neočakávané správanie v blízkosti dopravných zariadení ako sú semafory, značky a ďalšie regulujúce prvky.
Spoločnosť Waymo sa k jednotlivým incidentom nevyjadrila, ale vyjadrila hrdosť na svoju výkonnosť a bezpečnostnú bilanciu za desiatky miliónov autonómne najazdených kilometrov a zdôraznila svoj záväzok k transparentnosti v oblasti bezpečnosti.
Vedci náhodou objavili nové kondenzátory s 19-násobne vyššou hustotou energie
Ide o ďalšie v sérii vyšetrovaní, ktoré NHTSA otvorila voči spoločnostiam vyvíjajúcim autonómne vozidlá. Vyšetrovanie Waymo je prvou fázou, po ktorej môže úrad nariadiť stiahnutie vozidiel z premávky, ak usúdi, že predstavujú neprimerané bezpečnostné riziko. Cieľom vyšetrovania je vyhodnotiť korektnosť vozidiel Waymo pri detekcii a reakcii na dopravné zariadenia a pri predchádzaní kolíziám so stacionárnymi a polostacionárnymi objektmi a vozidlami.
Waymo momentálne poskytuje svoje služby vo viacerých mestách v USA vrátane San Francisca, Phoenixu, Los Angeles a Austinu. Spoločnosť tvrdí, že aktuálne zabezpečuje viac ako 50 000 jázd týždenne v niektorých z najnáročnejších a najzložitejších prostredí.