Spoločnosť Synthesia, britský startup zaoberajúci sa umelou inteligenciou, vyvinula nové digitálne avatary, ktoré dokážu prejaviť dôveryhodné ľudské emócie. Tieto avatary, vytvorené pomocou umelej inteligencie, dokážu na základe textového vstupu používateľa vyjadriť šťastie, smútok, frustráciu a ďalšie pocity.
Cieľom Synthesie je zjednodušiť a zefektívniť proces tvorby videoobsahu. Umelá inteligencia dokáže nahradiť potrebu kamery, mikrofónu, hercov, strihania a ďalších nákladov spojených s tradičnou video produkciou.
Google odkladá koniec sledovania pomocou cookies v prehliadači Chrome
Spoločnosť uvádza, že jej technológiu s vyše 160 avatarmi využíva viac ako 55-tisíc firiem vrátane polovice spoločností z rebríčka Fortune 100. Avatary sa využívajú napríklad v prezentačných a školiacich videách.
Synthesia si je vedomá rizík zneužitia svojej technológie na šírenie dezinformácií. Preto zaviedla prísne pravidlá pre registráciu nových klientov a overuje obsah vytvorený ich technológiou. Spoločnosť spolupracuje aj s organizáciou Coalition for Content Provenance and Authenticity, ktorá sa zaoberá overovaním pôvodu obsahu vytvoreného umelou inteligenciou.
Podiel vo firme Synthesia má aj gigant Nvidia, čo zvyšuje jej dôveryhodnosť. Za minulý rok startup získal 90 miliónov dolárov v investíciách s očakávanou hodnotou firmy vo výške jednej miliardy dolárov.