Umelá inteligencia mení spôsob, akým klienti komunikujú so svojimi bankármi, uviedla prezidentka švajčiarskej banky UBS Sabine Keller-Busse.
Sabine Keller-Busse tvrdí, že umelá inteligencia mení spôsob, akým klienti komunikujú so svojimi bankármi. Prirovnala tento posun k situácii, keď pacienti chodia k lekárovi s vlastnou predstavou o chorobe. Klienti bánk využívajú umelú inteligenciu na to, aby prišli s nápadmi, ktoré potom navrhujú.
Amazon posilňuje tím pre vývoj všeobecnej umelej inteligencie
„V našom odvetví sa to stane tiež, pretože s ChatGPT je k dispozícii viac údajov,“ povedala Keller-Busse na Point Zero Forum v Zürichu. „Musíme si byť vedomí toho, že naši klienti používajú umelú inteligenciu.“
Švajčiarska banka začleňuje umelú inteligenciu do služieb a produktov, ktoré aktuálne ponúka klientom. Minulý rok spustila pilotný projekt okamžitého úveru zameraný na malé a stredné podniky, ktoré často potrebujú súrne získať likviditu.
Služba umožňuje obísť úverových úradníkov a urýchliť proces pre relatívne štandardný produkt. Podľa významnej bankárky je to však iba začiatok a začlenenie umelej inteligencie do komunikácie s klientmi určite prinesie množstvo ďalších noviniek a zlepšení.