Tržby švédskej firmy Spotify Technology, ktorá prevádzkuje populárnu hudobnú aplikáciu, v 2. kvartáli prekonali očakávania trhu. 

Tržby za tri mesiace od apríla do júna stúpli na 2,33 miliardy eur z 2,15 miliardy eur v rovnakom období pred rokom. Analytici počítali s tržbami na úrovni 2,29 miliardy eur. Počet predplatiteľov prémiovej služby dosiahol na konci kvartálu 165 miliónov. Celkový počet aktívnych mesačných používateľov sa zvýšil o 22 percent na 365 miliónov. Motorom bola expanzia v Európe a Severnej Amerike. Príjmy z reklamy medziročne vyskočili o 110 percent na 275 miliónov eur.

Amsterdam, Netherlands - 01.19.2021: Clubhouse application view on the smartphone, controversy 2021 that hides behind the Social app. Clubhouse drop in audio chat application view on the smartphone
Neprehliadnite

Sociálna sieť pre audio-chat Clubhouse už nebude len pre pozvaných

Čistá strata v 2. kvartáli predstavovala 20 miliónov eur alebo 19 centov na akciu oproti strate 356 miliónov eur alebo 1,91 eura na akciu pred rokom. Analytici prognózovali stratu vo výške až 37 centov na akciu.

Akcie Spotify sa v predburzovom obchodovaní posilnili o 3,5 percenta. Spoločnosť očakáva tržby v prebiehajúcom kvartáli v pásme 2,31 miliardy eur až 2,51 miliardy eur a nárast počtu predplatiteľov na 170 miliónov až 174 miliónov.