Americký Apple vykázal pokles ako jediný z piatich najväčších výrobcov smart hodiniek, aj tak si však na trhu udržal vedúcu pozíciu. Druhé miesto obsadil juhokórejský Samsung, ktorý dodávky smart hodiniek zvýšil o 51 percent na 0,6 milióna prístrojov. Na tretej priečke sa umiestnila čínska spoločnosť Lenovo, za ktorou nasledovali juhokórejská firma LG a americký Garmin, ako vyplýva z údajov IDC.
„Apple si na trhu stále udržiava výrazné vedenie,“ uviedol analytik IDC Jitesh Ubrani. „Prepad Applu bohužiaľ viedol k poklesu celého trhu,“ dodal. Upozornil, že spotrebitelia s nákupmi smart hodiniek čakajú na hardvérové a softvérové vylepšenia. IDC predpokladá, že v budúcom roku sa trh so smart hodinkami vráti k rastu.
Jedným z nedostatkov trhu so smart hodinkami by podľa IDC mohla byť absencia výrobcov tradičných hodiniek medzi poprednými dodávateľmi. „Na trh so smart hodinkami zatiaľ vstúpila iba malá hŕstka tradičných značiek hodiniek,“ upozornil ďalší analytik IDC Ramon Llamas.
Správa o prudkom poklese predaja hodiniek Apple Watch podľa denníka Financial Times posilnila obavy týkajúce sa rastových vyhliadok spoločnosti Apple. Tá v prvom štvrťroku tohto roka zaznamenala prvý pokles predaja telefónov iPhone od ich uvedenia na trh v roku 2007.