Na tohtoročnom veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v americkom Las Vegas, ktorý sa začína vo štvrtok 6. januára, sa výrobcovia idú predháňať v ukážkach noviniek (eTREND o nich bude priebežne informovať). Jednou z nich je 3D televízor od spoločnosti Toshiba, ktorý umožňuje sledovať 3D bez toho, aby používateľ musel mať nasadené okuliare. Samotná technológia nie je novinka. Toshiba ju ešte vlani nasadila do dvoch menších TV prijímačov. No teraz s ňou mieri do veľkoplošných obrazoviek. Informuje o tom napríklad technologický web Engadget.com.
Nevýhodou nového televízora, na ktorom možno trojrozmerný obraz pozerať bez aktívnych či pasívnych 3D okuliarov, sú relatívne malé pozorovacie uhly. Na obrazovku sa treba pozerať z jedného z troch presne určených miest.
Podľa redaktorov Engadgetu sa trojrozmerný obraz z tohto zariadenia kvalitatívne nedoťahuje na dnes predávané 3D plazmy alebo LCD televízory. No aj tak ide o pokrok v ostrosti a vernosti farieb oproti 12- a 20-palcovým 3D obrazovkám bez okuliarov, ktoré Toshiba ponúka na japonskom trhu, pripomína Cnet News.com.
Na veľtrhu prezentované modely majú mať 56 a 65 palcov. Do predaja neskôr pôjdu o niečo menšie uhlopriečky. Ako uvádza Reuters, jedna bude mať vyše 40 palcov, druhá viac ako 50 palcov.
Nové 3D televízory budú vybavené dávnejšie predstavenou, no stále raritnou technológiou 4K. Znamená to, že obraz na nich môže mať maximálne rozlíšenie 4 096 x 2 160 bodov, čo je štvornásobne viac, ako ponúkajú súčasné full HD obrazovky. No toto ultravysoké rozlíšenie má prístroj len v prípade, že beží v 2D režime.
Novinky sa majú na trhu objaviť od apríla - nielen v Japonsku, ale i v Severnej Amerike a v Európe. Firma si od nich sľubuje nárast predaja televízorov o tretinu, na 20 miliónov kusov v nasledujúcom fiškálnom roku, cituje Bloomberg.com viceprezidenta spoločnosti Atsushiho Murasawu.
Foto na titulke - Flickr