Toshiba je aktívnym propagátorom 3D obrazoviek bez nutnosti používať 3D okuliare, no tento rok ešte ostáva pri starom „okuliarovom“ koncepte. Predstavila novú radu LED 3D televízorov, z ktorých zaujme najmä vlajková loď, 55-palcový model ZL 1. Do konkurenčného boja vyrukovala s novým procesorom, vylepšeným podsvietením či rozoznávaním tvárí. A ako bonus aj s vlastnou webovou službou Toshiba Places.

Najväčšou novinkou, ktorú Toshiba bude postupne implementovať aj do ďalších televízorov, je výkonný sedemjadrový procesor Cevo-Enigine. Na starosti má všetky výpočty, ktoré sú pri moderných digitálnych zobrazovačoch kľúčové. Náročná je napríklad konverzia 2D do 3D, ktorú aj tento model podporuje. Procesor má na starosti sofistikované algoritmy a úpravu kontrastu a farieb pri zobrazovaní virtuálneho 3D. Podľa výrobcu tiež nový čip minimalizuje výskyt cross talku, teda rozdvojeného obrazu alebo tiež duchov.

Výkon procesora Cevo tiež dovoľuje automatickú kalibráciu obrazu, čo je funkcia známa skôr z filmových štúdií. Na perfektné nastavenie farieb a odtieňov šedej tak, aby sa čo najviac podobali originálu, sa doteraz používal externý počítač. Cevo to zvláda aj interne priamo v televízore.

Toshiba má televízor, ktorý pozná svojho diváka
Zdroj: studio

Zdroj: 1

Toshiba ZL 1 je označovaná za osobný televízor. Pozná totiž svojho majiteľa a prispôsobuje tomu funkcie. Základom je kamera v ráme obrazovky. Dokáže rozoznať tváre štyroch používateľov. Potom si stačí sadnúť pre televízor a automaticky sa zmenia parametre obrazu, ktoré si ten-ktorý používateľ nastavil. Rovnako podľa toho, kto ju sleduje, zmení rozloženie TV staníc či výšku hlasitosti. Kamera tiež rozozná, že pred obrazovkou žiadna tvár nie je a prepne sa do pohotovostného režimu pre šetrenie elektrickej energie.

Podsvietenie prémiového modelu je riešené LED diódami, ktorých je rekordný počet. Je ich až 3 072 a sú usporiadané do 512 samostatných oblastí. Kontrast a úroveň čiernej by tak mali byť na veľmi dobrej úrovni. Produkujú nadštandardný jas 1 000 cd/m² čo sa prejaví na plnohodnotne presvetlených scénach 3D filmov, ktoré inak zatemňujú aktívne 3D okuliare.

Toshiba má televízor, ktorý pozná svojho diváka

Súčasťou predstavenia nového televízora bolo spustenie špecializovaného portálu Toshiba Places, na ktorý sa dá pristupovať ako z počítača, tak aj televízorov. Funguje na cloudovom princípe a umožňuje sťahovať a prezerať multimediálny obsah v samostatných sekciách ako Music Place, News Place, Movie Place, App Place či Social Place.

Prakticky to znamená, že na produktoch Toshiba sa bude dať sťahovať a počúvať hudba, používať služby video na požiadanie, sledovať internetové TV stanice spoločnosti Turner Broadcasting Group a jednoducho ich nahrávať na externý disk, hrať on-line hry alebo zdieľať fotografie a videá cez Flickr a ďalšie služby. Na všetky tieto „Places“ stačí jedna registrácia. Toshiba ZL 1 sa začne predávať v máji za zatiaľ nezverejnenú cenu.

Foto na titulke a v článku - Toshiba