EANA sa pripojila ku Stredisku obrazového priemyslu (CEPIC), čo je európske združenie fotografov a fotoagentúr, ktoré vlani v novembri podalo príslušnú sťažnosť Európskej komisii. V tlačovom vyhlásení to v utorok oznámili EANA a CEPIC.

Terajší šéf EANA a generálny riaditeľ rakúskej tlačovej agentúry APA Peter Kropsch pri tejto príležitosti pripomenul, že "jadro obchodného modelu tlačových agentúr je založené na obchodovaní s právami na užívanie obsahu".

"Takmer všetky tlačové agentúry dnes ponúkajú obrazové služby. Vzhľadom na rastúci dopyt po vizuálnom obsahu sa význam obrazového biznisu neustále zvyšuje," upozornil P. Kropsch.

Výroba kvalitného textového alebo obrazového materiálu podľa EANA vyžaduje jasné vymedzenie právneho prostredia, ktoré ponúka spravodlivý podiel výrobcom spravodajstva.

Spojenie síl EANA a CEPIC ocenil predseda CEPIC Alfonso Gutiérrez, podľa ktorého tak úsilie o spravodlivé zaobchádzanie so všetkými tvorcami a poskytovateľmi vizuálneho obsahu získava "mocnejší hlas".

Google podľa CEPIC na svojich portáloch umiestňuje snímky v plnej veľkosti a vysokom rozlíšení, čo umožňuje užívateľom stiahnuť fotografie bez toho, aby museli navštíviť webové stránky, odkiaľ zábery pochádzajú. Americký gigant tiež vraj dostatočne neinformuje užívateľa o ochrane autorských práv.

Zo snímok, ktoré možno nájsť na Googli, je 80 až 85 percent nelegálnych, uvádza CEPIC, ktorý zastupuje viac ako 150-tisíc autorov z dvadsiatich krajín.

Teraz združenie CEPIC získalo podporu od EANA, ktorá reprezentuje 32 tlačových agentúr vnútri aj mimo Európskej únie.