Sociálna sieť TikTok testuje možnosť nahrávania 60-minútových videí, čím priamo konkuruje dlhšiemu formátu obsahu, ktorý doteraz dominoval na YouTube. Táto novinka by mohla výrazne ovplyvniť spôsob, akým používatelia konzumujú videoobsah.
TikTok postupne predlžoval maximálnu dĺžku videí a teraz ju testuje predĺženú až na 60 minút. Spočiatku pritom platforma umožňovala tvorcom zverejňovať len 60-sekundové videá. Neskôr sa limit zvýšil na desať minút pre všetkých používateľov a 15 minút pre vybraných tvorcov. Konkurenčné platformy Instagram Reels a YouTube Shorts ponúkajú podobnú dĺžku nahrávania.
Tento krok by mohol znamenať, že diváci uprednostnia TikTok pred streamovacími službami, ako je YouTube. Umožní totiž tvorcom obsahu nahrávať videá, ktoré si vyžadujú dlhší čas, ako sú podrobné návody alebo rodinné a vysokoškolské blogy, ktoré sú populárne na YouTube.
Musk mení stratégiu: Tesla využije dáta z Číny pre autonómne autá
Hoci má YouTube v USA viac používateľov ako TikTok, TikTok ho predbieha v počte minút, ktoré používatelia strávia sledovaním videí. Podľa prieskumu Pew Research Center z minulého roka 83 percent dospelých Američanov uviedlo, že používa YouTube, zatiaľ čo 33 percent uprednostňuje TikTok. Medzi respondentmi vo veku od 18 do 29 rokov 62 percent uviedlo, že používa TikTok, ale 93 percent zasa YouTube.
Minulý rok spoločnosť eMarketer predpovedala, že v roku 2024 budú dospelí používatelia TikToku tráviť na platforme v priemere 55 minút denne – o päť minút viac ako priemerný čas strávený na YouTube. TikTok však v USA čelí problémom a obmedzeniam zo strany regulačných úradov pre prepojenie spoločnosti ByteDance, ktorá za ním stojí s čínskou vládou.