Jesenné mesiace využíva mnoho domácnosti na plánovanie budúcich rekonštrukcií, pričom stále viac zvažujú inštaláciu tieniacej techniky.
Obchodný riaditeľ spoločnosti Climax David Žabčík preto v rozhovore okrem iného vysvetľuje, aké výhody môže tienenie priniesť počas zimy či kedy si ho ideálne zaobstarať.
Toto leto je špecifické netradične vysokými teplotami. Zvýšili záujem Slovákov o tieniacu techniku?
Samozrejme, letné mesiace s vysokými teplotami zvyšujú dopyt po týchto výrobkoch. No treba povedať, že záujem slovenských klientov rastie už niekoľko rokov. Dlhodobo najväčší dopyt je po exteriérovom tienení, najmä po vonkajších žalúziách a v poslednom období aj po screenových roletách. Okrem toho výrazne rastie aj dopyt po pergolách, pretože ľudia chcú tráviť čoraz viac času vonku.
Poznajú spotrebitelia jej výhody alebo sa ešte stále stretávate s mýtmi a predsudkami?
Situácia sa v poslednom čase veľmi zlepšila. Tieniaca technika už nie je exotickým výrobkom a stáva sa štandardnou súčasťou nových budov a projektov. Je prirodzené, že odborníci , najmä architekti a projektanti a široká verejnosť sa musia neustále vzdelávať, aby poznali všetky výhody jednotlivých typov výrobkov.
Ako teda môžu žalúzie alebo rolety domácnosti pomôcť v letných horúčavách?
Pri správnom použití nielen tienia, ale aj výrazne znižujú teplotu v interiéri a tým výrazne zvyšujú komfort a životnú úroveň. Okrem toho bioklimatické pergoly poskytujú ľuďom možnosť tráviť čas vonku v príjemnom tieni.
Vedia tieto produkty spotrebiteľom pomôcť aj počas zvyšku roka alebo sú od jesene do jari nevyužité?
Produkty na tienenie pomáhajú počas celého roka. Všetci určite vieme, aké nepríjemné môže byť nízke zimné slnko. Naše výrobky teda tienia aj počas zimných mesiacov, ale navyše vďaka svojim termoregulačným vlastnostiam zabraňujú úniku tepla do exteriéru, a tým výrazne znižujú spotrebu drahej energie. Okrem toho výrobky na exteriérové tienenie poskytujú ľuďom aj pocit súkromia a väčšej bezpečnosti.
Ak sa teda spotrebiteľ rozhodne pre tieniacu techniku, ktoré okolnosti by mal pri výbere zvážiť?
Na túto otázku neexistuje úplne všeobecná odpoveď, pretože každá budova a každý projekt je trochu iný. Pre spotrebiteľa je veľmi dôležité, aby o tieniacej technike premýšľal už od projektu. Len tak sa dá zabezpečiť, aby sa výrobky skutočne využívali na sto percent. Veľmi dôležité je obrátiť sa na začiatku projektu na značkového partnera našej spoločnosti, ktorý na mieste poskytne odborné poradenstvo a navrhne najlepšie riešenie pre daný projekt.
Predpokladám, žeby s nákupom nemal čakať na vrchol letnej sezóny. Kedy je ideálny čas na zaobstaranie tieniacej techniky?
Ako už bolo napísané vyššie, tieniace výrobky prinášajú počas celého roka množstvo výhod. Nedá sa teda povedať, že by niektoré obdobie bolo na objednávanie lepšie. Samozrejme, spotrebiteľ musí počítať s tým, že v hlavnej sezóne sú dlhšie dodacie lehoty z dôvodu plných kapacít výrobných aj montážnych firiem. Z tohto hľadiska je najlepšie objednávať na začiatku roka alebo v jarných mesiacoch.
Ako by si domácnosť mala na montáž pripraviť?
Na túto otázku neexistuje univerzálna odpoveď. Ak sa projekt týka inštalácie interiérovej tieniacej techniky alebo sietí proti hmyzu, nie je takmer čo pripravovať. Ak ide o exteriérový výrobok, ktorý je napríklad zabudovaný pod fasádou a centrálne ovládaný riadiacim systémom inteligentného domu, je s tým spojených viac zásahov. Podobne je to aj v prípade pergol. Tu môžem zopakovať, že je dôležité na tieto veci myslieť vopred a vopred ich konzultovať s odborne vyškoleným montážnikom, ktorý vždy navrhne najlepšie riešenie a tiež poskytne spotrebiteľovi všetky informácie o tom, na čo sa má pripraviť.
Vyžaduje si následne tieniaca technika od spotrebiteľa veľa starostlivosti?
Tieniaca technika si nevyžaduje žiadnu väčšiu údržbu. Spotrebiteľ si môže dohodnúť pravidelné servisné prehliadky s profesionálnym inštalatérom.
Vedia slovenskí dodávatelia spomínaný servis poskytovať alebo ste sa už stretli aj s negatívnymi skúsenosťami klientov?
Snažíme sa spolupracovať s najlepšími inštalatérmi v odbore, ktorých aj pravidelne školíme. Každý môže urobiť chybu. Ako sa hovorí: „Ak nič nerobíte, nikdy nič nepokazíte, ale ani nič nevytvoríte.“ Takže aj my alebo montážna firma môžeme urobiť chybu. U nás je však zákazník vždy na prvom mieste a v spolupráci s partnermi našej značky robíme všetko pre to, aby boli koneční spotrebitelia spokojní, radi sa k nám vracali alebo nás odporúčali svojim známym. A veľmi nás teší, že sa nám to darí.
Horúce letá tu s nami pravdepodobne zostanú. Ako sa pripravujete na budúcu sezónu? Čo vás čaká?
Jednou z hlavných priorít spoločnosti Climax je neustály rozvoj a vývoj. Chceme byť lídrom na trhu v strednej Európe. Preto musíme neustále inovovať naše existujúce portfólio a vyvíjať nové verzie našich produktov. Zároveň chceme dlhodobo zlepšovať úroveň služieb, ktoré poskytujeme našim partnerom a konečným spotrebiteľom. Tak tomu bude aj v budúcom roku, keď opätovne uvedieme na trh niekoľko nových výrobkov.
- Climax
- Firma začala písať svoju históriu v roku 1992, pričom odvtedy sa jej podarilo stať sa najväčším výrobcom tienenia v Českej republike. V súčasnosti svoje produkty dodáva do 35 krajín vrátane Slovenska a zamestnáva takmer 600 zamestnancov. Len minulý rok sa jej podarilo vyrobiť viac ako pol milióna výrobkov.