Banky sa stále viac snažia umožniť zákazníkom jednoduchšie a bezpečnejšie spôsoby pre výber peňazí, ako sú platobné karty, ktoré sú bežnou súčasťou peňaženiek spotrebiteľov už niekoľko desaťročí. Testovanie vlastných technológií výberu bez karty v poslednom čase začali aj ďalšie veľké banky, vrátane J.P. Morgan Chase & Co. či Bank of America.
Citigroup testuje nový druh bankomatu, ktorý nemá bežnú obrazovku alebo tlačidla. Zákazníci by sa najprv prihlásili na mobilnú aplikáciu banky na svojom smartfóne alebo tablete, kde by si určili, koľko peňazí chcú vybrať. Potom by museli nájsť bankomat prepojený s mobilnou aplikáciou, ktorý by prostredníctvom skenu očnej dúhovky overil ich totožnosť a vydal im požadovanú hotovosť. Výber peňazí by mal trvať približne desať sekúnd.
Prípadná úprava tisícov bankomatov podľa novej technológie by zrejme bola veľmi nákladná a časovo náročná. Úspech technológie však bude závisieť aj od dôvery spotrebiteľov, či umožnia veľkým finančným inštitúciám, aby ich mohli identifikovať podľa očí, upozornil denník WSJ.
Zástancovia tvrdia, že nové technológie môžu dať bankám zbraň v boji proti podvodom zameraným na transakcie vykonané prostredníctvom bankomatu. Podľa analytickej firmy Fico počet útokov na debetné karty spotrebiteľov používaných v bankomatoch za prvé tri mesiace tohto roka dosiahol najvyššiu úroveň za najmenej 20 rokov.