Apple Music si mohol plnohodnotne vyskúšať od júla každý. Na vyskúšanie aplikácie a prevetranie miliónov skladieb mali používatelia tri mesiace, keď nemuseli platiť ani cent, stačilo mať zaregistrovanú platobnú kartu.
Zvedavosť a tiež milióny používateľov iOS zariadení vo svete znamenali, že službu vyskúšalo okolo 15 miliónov ľudí. Ešte pred skončením trial verzie však väčšina používateľov odhlásila automatické predĺženie Apple Music, čo by znamenalo, že nástupom štvrtého mesiaca by si už Apple zaúčtoval mesačný poplatok (na Slovensku 6, respektíve 9 eur).
Od októbra tak má Apple 6,5 milióna platiacich používateľov. Analytik Richard Windsor z Edison Investment Research pripomína, že to znamená ročné tržby v hodnote 780 miliónov dolárov. Zohľadniť treba, samozrejme, ešte scenár, že ďalšie tisícky ľudí si Apple Music odhlásia až po štvrtom mesiaci - pretože tak zabudli spraviť počas skúšobného obdobia a napadne im to práve teraz, keď si Apple stiahne prvé doláre z karty.
Šéf Applu Tim Cook sa pre The Wall Street Journal vyjadril, že s výsledkami ich hudobného streamingu je spokojný. Dá sa 40-percentná konverzia považovať za úspech či neúspech?
Na porovnanie, Spotify sa chváli s viac ako 20 miliónmi platiacich duší. Ďalších 55 miliónov počúva hudbu bezplatne s reklamami, s tým, že bezplatná verzia nie je časovo obmedzená. Spotify (napriek nechutí mnohých umelcov) tvrdí, že práve grátis verzia je najlepšia cesta, ako premeniť neplatiacich používateľov na platiacich zákazníkov.
Zdroj: Apple
Od tohto týždňa sa Apple púšťa do ďalšieho multimediálneho boja. Na pulty obchodov sa dostal nová Apple TV. Multimediálny prehrávač je zameraný na jednoduché vyhľadávanie a sledovanie filmov a seriálov, ideálne tých od Applu. Vylepšený bol o hlasovú asistentku Siri a možnosť používať diaľkový ovládač ako gamepad.