Palubný počítač Tesly vie po zapnutí autopilota udržiavať a meniť jazdné pruhy. Prípadne dodržiavať správny odstup od najbližšieho auta - a to vo všetkých smeroch). O praktickej funkčnosti tejto funkcie sa jeden z majiteľov Tesly presvedčil pred pár dňami.
Pán Brown si krátil cestu po diaľnici v Ohiu počúvaním audioknihy. Šoférovanie nechal na Tessie - ako familiárne nazval svoju Teslu S. V istom okamihu sa na diaľnicu z pripájacieho pruhu z ľavej strany začal blížiť nákladiak. Šinul si to postupne cez všetky pruhy.
Už to samotné bol riskantný manéver. Veľmi pravdepodobne sa Tesla dostala do jeho mŕtveho uhla, a tak vodič nákladiaka pokračoval v ceste. Tesla okamžite detegovala hrozbu a sama sa nákladiaku vyhla. Zároveň spustila alarm a upozornenie, aby vedenie vozidla prebral človek.
Jednou z výhod automobilov Tesla je, že z istého uhla pohľadu fungujú ako smartfón. Výrobca uvoľní aktualizáciu systému a zariadenie dostane nové funkcie. Aj bez nutnosti vymieňať hardvérové komponenty. Pred pár mesiacmi takýmto updatom dostali majitelia automobilov Tesla funkciu autopilota a tiež funkciu Summon, teda privolanie auta z garáže pomocou aplikácie.
Vidieť, že hoci je autopilot veľmi čerstvá novinka s obmedzenou funkcionalitou, tých pár úloh vie plniť efektívne. Na videu je len krátke vybočenie z pruhu. Ale je možné, že bez neho by došlo aj k vážnej kolízii.
Iste, ak by šoféroval sám majiteľ auta, tiež by mohol reagovať rovnako ako Tesla. Na druhej strane, ak sa na cesty postupne dostáva stále viac samostatne jazdiacich áut, vrátane nákladiakov, počet nehôd by sa mohol znižovať.
Analytici spoločnosti Ark Invest prirovnala automatizáciu riadenia áut v 21. storočí s lietadlami v druhej polovici dvadsiateho storočia. „Kolízie úplne nezmiznú. Ale šanca, že do vás narazí vodič, ktorý je pod vplyvom alkoholu, zaspal alebo nevenuje vozovke pozornosť sa zredukuje takmer na nulu,“ domnievajú sa analytici.