Magenta 1 vychádza z rovnomennej platformy, ktorú vlani v septembri uviedol nemecký Deutsche Telekom (do jeho skupiny patrí aj Slovak Telekom). V Nemecku sa volá Magenta Eins, na Slovensku sa bude používať verzia s číslicou a anglickou výslovnosťou.

Magenta 1 je určená pre zákazníkov Telekomu s jeho pevnou linkou alebo optickým pripojením, ktorí si platia (alebo objednajú) stredný alebo vyšší balík Chytrej ponuky (čiže aspoň variant L). K nemu si môžu dokúpiť mesačné paušály pre mobily, jeden hlavný a najviac tri vedľajšie.

Z tohto pohľadu je Magenta 1 najmä ďalší pokus Telekomu preraziť s predajom kombinácií fixných a mobilných služieb, ktorým sa v brandži hovorí konvergované ponuky. S kombom balíka Chytrej ponuky a mobilného paušálu prišiel už vlani začiatkom leta. Magenta 1 je však sofistikovanejšia.

Hlavným paušálom môže byť buď Happy XL volania alebo Happy XL data. Kým XL volania má Telekom v ponuke už dávno, XL data je čerstvý prírastok v jeho portfóliu. Ako naznačuje názov, základom nie sú voľné minúty, ale voľné dáta. Tento prístup Telekom pri skladbe balíka použil po prvýkrát.

XL data obsahuje 3 000 megabajtov dát na surfovanie po webe alebo e-maily. Zahŕňa tiež stovku minút do všetkých sietí a neobmedzené volania na mobily a pevné linky Telekomu večer a cez víkend. Nedá sa kúpiť ako samostatný paušál, ale iba ako súčasť Magenty 1.

Vedľajším paušálom (druhým, tretím, štvrtým) môže byť hociktorý z programov Happy, vrátane najnižšieho XS. Tieto paušály budú zazmluvnené na klienta s hlavným paušálom, čo by malo zabezpečiť ich využitie v užšom rodinnom kruhu (rodičia a ich deti, prípadne starí rodičia).

Otázka je, či sa mobilné služby v rámci rodiny primárne neriešia predplatenými kartami. Aj marketing slovenských mobilných operátorov je takto dlhodobo nastavený. Potom by Magenta 1 do veľkej miery strieľala mimo terč.

Marketéri telekomu však presviedčajú, že ich novinka sleduje trend, že rodičia pre deti čoraz viac kupujú paušály, lebo tak majú lepšiu kontrolu nad ich útratami.

Je možné, že Magenta tomuto trendu trošku pomôže. Najmä keď sa na mesačný poplatok pre hlavný aj každý vedľajší paušál uplatňuje zľava oproti ich štandardnej cene bez Magenty.