Zákazník mobilných operátorov na Slovensku sa mení a dáta sú pre neho omnoho dôležitejšie. Tak by sa dalo parafrázovať zistenie Telekomu, ku ktorému dospel počas prvých mesiacov tohto roka.
Aj na základe toho pripravil novú ponuku mobilných paušálov. A s nimi prišla aj výrazne odlišná filozofia paušálov; mnohých prekvapí.
O2 je prvý operátor s neobmedzenými dátami. Cena nepoteší
Promo akcia v štýle „konzumujte koľko vládzete“
V úvode prezentácie novej ponuky šéf spoločnosti Dušan Švalek vysvetlil promo akciu Nekonečné dáta. Ešte pred koronavírusom spustil Telekom pre všetkých svojich zákazníkov možnosť bezplatne aktivovať si cez ich mobilnú aplikáciu 1-terabajtový balík na celý marec. Mal to byť test nielen pripravenosti ich siete, ale aj správania sa zákazníka.
Operátor chcel zistiť, koľko dát v skutočnosti minie priemerný Slovák, ak prakticky nebude nijako obmedzovaný. Zdá sa, že jeden „tera“ úplne stačí, hoci čisto technicky to neplatí pre každého – našlo sa 13 zákazníkov, ktorí dokázali presurfovať aj tých 1 024 GB.
Kvôli pandémii potom túto akciu posunuli aj na apríl a D. Švalek potvrdil, že akcia Nekonečné dáta sa posúva ešte aj na celý máj. S tým rozdielom, že aktivovať tento balík si musí zákazník najneskôr 7. mája.
Slováci dátujú trojnásobne viacZo získaných dát Telekom zistil, že priemerný Slovák minul za sledované obdobie až 15 GB mesačne. Teda trojnásobok priemeru pred spustením promo akcie. Mimochodom, najviac zákazníci dátovali medzi 18:30 až 22:30.
Keďže najviac dát tvorili videoslužby, je zjavné, že sledovanie Netflixu či YouTube je u nás na vzostupe. Minimálne počas karantény. Najvyššiu individuálnu spotrebu dát mali zákazníci z Bratislavy 2, Nitry a Žiliny.
Od 500 MB do 1 GB presurfovalo asi 32 percent používateľov, od 2 do 5 GB okolo 21 percent. A až štvrtina dokázala spotrebovať od 12 až do viac ako 20 GB mesačne.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?