Koncom júna tohto roka mal Slovak Telekom 184-tisíc zákazníkov digitálnej televízie. Medziročne sa počet abonentov služieb, ktoré operátor predáva pod obchodným názvom Magio (TV, respektíve Sat), zvýšil o 12,2 percenta.
Ide o jedno z nemnohých rastových čísiel v reporte firmy o polročných ekonomických výsledkoch. Jej celkové výnosy klesli o bezmála štyri percentá (na 392 mil. €), zisk EBITDA šiel dole o 4,7 percenta (na 162 mil. €).
Televízne Magio podľa tlačovej správy Telekomu zlepšuje výsledky aj vďaka aplikácii Magio TV Go. Tá umožňuje sledovať televízne vysielanie na smartfóne, tablete a počítači. Magio TV Go (respektíve ho rozšírená verzia Plus) je dostupná len pre klientov, ktorí už využívajú štandardnú fixnú, optickú alebo satelitnú TV službu. O aký podiel zákazníkov ide, operátor nezverejnil.
Na rastovej trajektórii ostal Telekom ešte v počte fixných širokopásmových pripojení (DSL a optického internetu). Ten medziročne stúpol o päť a pol percenta, na 496-tisíc. Oslavu polmiliónového zákazníka očakáva firma v priebehu druhého polroka.
Pozícia TV služieb v portfóliu a účtovných knihách Telekomu sa ešte posilní po integrácii klientskej databázy a aktivít káblového a satelitného operátora Digi, ktorého operátor kúpil v máji. Minulý týždeň prevzatie schválil Protimonopolný úrad SR.
Telekom na kúpu Digi motivovala zrejme práve snaha urýchliť rast zákazníckej bázy a výnosov v oblasti televíznych a internetových služieb. Akvizíciu konkurenta mohol vyhodnotiť ako efektívnejší spôsob než investície do nových sietí, marketingu a obchodného úsilia.
Podľa dosiaľ zverejnených informácií má Digi 270-tisíc zmlúv s odberateľmi televíznych a internetových služieb. Z nich podstatnú časť tvoria klienti nízkonákladovej satelitnej platformy Digi TV.
ST kúpou spoločnosti získa aj káblové siete Digi s TV ponukou a internetom v desiatich slovenských mestách. A tiež športový kanál Digi Sport s exkluzívnymi športovými prenosmi. Ten sa už spolu s ďalšími novinkami stal základom novej športovej televíznej ofenzívy Telekomu.
Vizitka Slovak Telekomu | ||
1. polrok 2013 | Medziročná zmena (%) | |
Finančné výsledky (mil. €) | ||
Výnosy | 392,1 | -3,9 |
EBITDA | 162,4 | -4,7 |
Počet klientov – pevná sieť (tis.) | ||
Pevné linky | 932 | -6,1 |
Širokopásmové prístupy | 496 | 5,5 |
Digitálna TV | 184 | 12,2 |
Počet klientov – mobilná sieť (tis.) | ||
Zmluvní zákazníci (trojmesačná aktivita) | 1 455 | -0,2 |
Predplatené karty | 465 | -2,1 |
Mýtny systém Skytoll | 257 | - |
PRAMEŇ: údaje poskytnuté spoločnosťou |