Zmeny v predplatenkách sú súčasťou upratovania v portfóliu služieb, ktoré Telekom odštartoval ešte začiatkom tohto roka, keď redizajnoval ponuku pre pevnú telefónnu linku, internet a digitálnu televíziu.
Pecka má nahradiť staršie profily Easy Free a Time, ako aj kreditný program Easy Fix. Prejsť naň sa dá zaslaním esemesky. Staršie profily u existujúcich používateľov zatiaľ ostanú v prevádzke, ale zastaví sa ich ďalší predaj.
V Pecke je nastavená jednotná tarifa volaní do všetkých sietí na deväť centov za minútu, čo je uprostred medzi Funfónom od Orangeu a O2 Fér od O2. Esemeska stojí šesť centov.
Súčasťou Pecky sú denné cenové stropy. Množné číslo nie je omyl: nová predplatená služba Telekomu ich má tri, pre každú slovenskú mobilnú sieť extra (Telekom, Orange, O2). Fungovať to má tak, že zákazník prevolá a presemeskuje najviac 50 centov denne, potom sa spoplatňovanie ďalšej prevádzky zastaví. Cenové stropy sú tri, lebo marketéri operátora to vyhodnotili ako lepšie riešenie než jeden strop vo výške napríklad 1,50 €.
Cenový strop uplatňuje telekom aj pri dátach. Tie sú síce tarifované desiatimi centmi za megabajt, ale najviac do výšky 50 centov za deň. Za túto cenu môže zákazník presurfovať 200 megabajtov plnou rýchlosťou (3G siete), ktorá sa potom znižuje na obligátnych 64/16 kbit/s.
Novinkou v Easy je možnosť surfovať v novej 4G/LTE sieti Telekomu, ktorou v súčasnosti pokrýva 49 miest a obce v ich okolí. Treba na to mobil s podporou 4G, simkartu s podporou 4G (kto ju nemá, môžu si ju bezplatne vymeniť na predajni), pokrytie 4G siete a dátový balík Surf 1000 za 5,99 €.
Ako naznačuje názov, Surf 1000 obsahuje tisíc ultrarýchlych mobilných megabajtov. Nový balík nahrádza existujúce (ich predaj sa zastaví) a bude sa dať kúpiť aj k starším Easy profilom a kreditnému programu Easy Fix. Necelý gigabajt LTE dát treba presurfovať do 30 dní od aktivácie, ak sa minú skôr, zákazník si ho môže znova objednať, alebo nabehne na štandardný model s dvesto megami za 50 centov.
Ako cieľ Pecky operátor uvádza zjednodušenie portfólia predplatených služieb a prečistenie databázy, ktorá obsahuje aj neaktívne alebo málo používané karty. Nemusí mu teda hneď priniesť nárast klientely, hoci ako trojke v prepaidovom segmente by sa mu to mohlo hodiť.
Počet predplatenkárov telekomu za uplynulé roky klesá. Spôsobuje to únik zákazníkov ku konkurencii (predovšetkým O2) ale aj ich prechod na paušály (čo je u každého operátorov želaná aktivita). Koncom roka 2011 mal Telekom pol milióna klientov s predplatenou kartou (pri trojmesačnej aktivite), začiatkom júla tohto roka ich bolo 438-tisíc.
Na porovnanie, O2 malo na začiatku tohtoročných letných prádznin 787-tisíc prepaidových klientov, pri Orange, ktorý členenie zákazníkov dlhodobo nezverejňuje, ich podľa odhadov mohlo byť 650- až 700-tisíc. Práve na prepaid sa zameriava virtuálny operátor Orangeu, Funfón.