Pomôcť treba s cloudom aj hlasom

Firmy takúto pomoc potrebujú, čo je cítiť aj podľa ohlasov, ktorú táto služba na trhu má. Väčšina z nich napríklad rozumie výhodám, ktoré im môže priniesť presun do cloudu, ale nemá k dispozícii osobu, ktorá by zmenu zrealizovala. Menšie firmy potom môžu naraziť na problémy s migráciou dát, alebo nastavením funkcií pri Office 365.

„Špeciálne pri cloude tak firmám napríklad robíme nielen analýzu toho, aké riešenie je pre nich najvýhodnejšie, ale im tiež vieme celý systém sprevádzkovať a vyškoliť zamestnancov tak, aby nové služby vedeli bez problémov ovládať,“

vysvetľuje Š. Rak. Poradenstvo dnes Slovak Telekom poskytuje aj pri hlasových a dátových službách, správe mobilných dát (mobile drive managemente) alebo pokročilých WiFi riešeniach.

Kým menšie firmy väčšinou potrebujú pomôcť pri nastavení hlasových služieb, alebo presune dát do nových softvérov, väčšie spoločnosti naopak oceňujú predovšetkým možnosť nechať si výhodne vyškoliť zamestnancov.

„Stane sa, že z firmy odíde IT-čkár, ktorý mal nielen prístupové heslá ale aj kompletné know-how na ovládanie určitých produktov a tá je potom prakticky ochromená. Vďaka Profesional Services vieme veľmi rýchlo a za veľmi výhodných podmienok vyškoliť ľudí, ktorí sú ho schopní nahradiť,“ hovorí Š. Rak.

Rýchlosť je základ

Veľmi dôležitá pre firmy v tejto oblasti je rýchlosť, s akou je ich partner schopný im podporu poskytnúť. „Prvým krokom je vyplniť online formulár na našej stránke, kde klient definuje svoje základne potreby. My ho kontaktujeme a operatívne mu dohodneme experta, ktorý mu ich pomôže vyriešiť,“ opisuje reálne skúsenosti Š. Rak. V praxi sa tak stávajú aj prípady, kedy klient vyplnil dotazník o tretej poobede a už na druhý deň ráno mal u seba experta, čo mu školil kľúčových zamestnancov v oblasti, ktorú potreboval.